Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Monday, December 24, 2012

ေရတြင္း ေလး သိုု ့အျပန္

က်ေနာ္ရန္ကုုန္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ၾကီးျပင္းခဲ့တဲ့ရပ္ကြက္ ကိုုသြားၾကည့္တယ္။
ရပ္ကြက္က သကၤန္းက်ြန္း မိေက်ာင္းကန္ အပိုုင္း ၁ ရပ္ကြက္။ ၁၉ ၉ ၁ ခုုႏွစ္မွာ က်ေနာ္တိုု ့ရပ္ကြက္ ကိုု ဦးသန္းေရႊ အစိုုးရလက္ထက္မွာသိမ္းဆည္းသြားတယ္။
က်ေနာ္တိုု ့ကိုုက်ဴးေက်ာ္သူေတြလုုိ ့သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။ ရပ္ကြက္ကိုု အျမန္ဖ်က္ၾကဖိုု ့နည္းမ်ိုုးစံုုနဲ့ နိပ္စက္ခဲ့ၾကတယ္။ အနိင္က်င့္ခဲ့ၾကတယ္။ လူေတြပထမေတာ့ေတာင့္ခံေသးတယ္။ေနာက္ေတာ့ တေယာက္ျခင္းေရြ ့ေပးခဲ့ၾကရတယ္။
အေဖ န ဲ ့ႏိုုင္ခ်စ္ေသာင္းတိုု ့ ႏွစ္အိမ္ သုုံးအိမ္ပဲက်န္ေတာ့တယ္။ ဘယ္သူမွမရိွေတာ့ဘူး။
ေနာက္ေတာ့ ဘူဆိုုဇာေတြနဲ ့လာထိုုးေတာ့မွာ က်ေနာ္နဲ့နိင္ခ်စ္ေသာင္း ( မြန္) ကိုုစိုုးမင္း( ရခိုုင္) တိုု ့ ဟာ လက္ေလ်ာ့ေပးလိုုက္ၾကရတယ္။

၁၉ ၇၀ ခုုနစ္ခန္ ့မွာ အေဖဟာ အိမ္ကိုု ပ်ဥ္းကတိုုးေျခာက္ပတ္လည္ေတြနဲ ့ေဆာက္ခဲတယ္။ အိမ္က ရပ္ကြက္ထဲမွာအျမင့္ဆံုုးပါ။ အၾကီးဆံုုးအိမ္ၾကီးပါ။အိမ္ေပၚကေန ေရႊတိဂံုုဘုုရားကိုုျမင္ရပါတယ္။ သိပ္လွပါတယ္။
ပ်ဥ္းကတိုုးရွာထိုုးေတြခင္းထားတဲ့အတြက္ ေအးတယ္။ ျမန္မာေတြက က်ြန္းကိုုမၾကိဳက္ၾကဘူ းက်ြန္းကပူတယ္ လုုိ ့က်ေနာ္အဖိုုးေျပာတယ္။ ပ်ဥ္းကတိုုးကေအးတယ္။
ဒီအိမ္ၾကီးကိုုဖ်က္ေတာ့ အိမ္မွာအရြယ္ေရာက္ေယာက္က်ားေလးေတြမရိွေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္ကေတာထဲမွာ က်န္ ညီအကိုုမ်ားက နိင္ငံျခားကိုုေရာက္ကုုန္ျပီ။
ဒီေတာ့အေဖနဲ ့ အမေတြ ကိုုယ္အိမ္ကိုုကိုုယ္ဖ်က္ၾကတယ္။ အေဖေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းသြားတယ္လိုု ့ေျပာတယ္။ ဒီလအၾကာမွ ဆံုုးသြားတယ္။
ဒီအိ္မ္တလံုုး၀ယ္နိင္ဖုုိ ့အတြက္သူ စစ္တပ္ထဲမွာ ၂၅ ႏွစ္အမႈထမ္းခဲ့ရတယ္။
၁၉ ၆၇ ခုုနစ္ေလာက္မွာ ေျမကြက္ကိုု ၃ေထာက္က်ပ္နဲ့၀ယ္ခဲ့တာ။ ပင္စင္ေရာင္းျပီး၀ယ္လိုုက္တာလိုု ့ဆိုုတယ္။ သူ၀င္ခဲ့တဲ့တပ္က သူေျမကိုုသိမ္းခဲ့ျပီေလ။

ဒီေျမကြက္လပ္ကိုု အလြမ္းေျပသြားၾကည့္ဖိုု ့က်ေနာ္ရဲေဘာ္ေတြနဲ ့ ညေနေစာင္းမွာထြက္လာခဲ့တယ္။ သူတိုု ့ကားေလးနဲ့က်ေနာ္တိုု ့ထြက္လာတယ္။ ေနရာကိုုက်ေနာ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကားတစီးနဲ ့ တ၀ဲလည္လည္ျဖစ္ေနတယ္။
ေနာက္ကလုုိက္လာတဲ့ေထာက္လွမ္းေရးရဲေဘာ္ေတြက မေနနိင္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္။
အကိုုၾကီး ဘယ္သြားမလိုု ့လဲ လိုု ့ေမးလာေတာ့မွ က်ေနာ္တိုု ့ရပ္ကြက္ကိုုရွာေနတာလုုိ ့ေျပာေတာ့ သူတိုု ့ေနာက္ကလိုုက္ခဲ့တယ္။
သူတိုု ့လိုုက္ျပတယ္။ က်ေနာ္တိုု ့ ေနရာကိုု မနည္းရွာယူတယ္။ က်ေနာ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ၂၄ ႏွစ္အတြင္းမွာအေတာ္ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ က်ေနာ္စားခဲ့တဲ့ ခါေတာ္မွီ မုုန္ ့ဟင္းခါးဆိုုင္၊
မအုုန္းဘိန္းမုုန္ ့ဆိုုင္ ၊ ကိုုေက်ာ္ျမ လဘက္ရည္ဆိုုင္၊ ဦးရခိုုင္ၾကီး ဆံပင္ညပ္ဆိုုင္မရိွေတာ့ဘူး။
က်ေနာ္တိုု ့ေက်ာ္စိုုးတိုု ့ေဘာကန္ခဲ့တဲ့ကြင္းေလးက ဘယ္ေနရာေရာက္မွန္းမသိေတာ့ဘူး။

က်ေနာ္အိမ္ေျမကြက္က ေ၀ဇႏၱယာလမ္းမၾကီးနဲ့ျပည္သာယာလမ္းမေထာင့္က အိမ္ဆိုုေတာ့က်ေနာ္ မွန္းလိုု ့ရလာတယ္ ။ ေသခ်ာသြားတာကေတာ့ က်ေနာ္တူးခဲ့တဲ့ေရတြင္းေလးကိုု ေတြ ့ရတာပါပဲ။
က်ေနာ္မိတ္ေဆြေတြမရိွေတာ့ပဲ က်ေနာ္တူးခဲ့တဲ့ေရတြင္းေလးကိုုပဲ ကြက္လပ္ထဲမွာေတြ ့ရတယ္။

ပတ္ပတ္လည္က စိုုက္ခင္းေတြလုုပ္ထားတယ္။ စိုုက္ခင္းဆိုုတာကလဲ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ေလာက္ထားတဲ့စိုုက္ခင္းမ်ိဳးမဟုုတ္ဘူး။
တေယာက္ေယာက္က စိုုက္ထားပံုုပါ။ စိုုက္ခင္း အတြက္ က်ေနာ္တူးထားတဲ့ေရတြင္းေလးကေရ ကိုု သံုုးေနတာကိုု ေတြ ့ရတယ္။

က်ေနာ္ရဲေဘာ္က ဒီေနရာလား လိုု ့က်ေနာ့္ကိုုေမးတယ္။ က်ေနာ္ကဟုုတ္တယ္လုုိ ့ေျပာတယ္ ။ အားလံုုးက စိုုက္ခင္းျဖစ္ေနတယ္။ ဦးျပံဳးဟုုတ္အိမ္၊ ေဒၚေအးမိတိုု ့အိမ္ေတြဖက္ ကိုုလွမ္းၾကည့္မိေနတယ္။ ဖုုန္းဆိုုေတာၾကီးမ်ွသာျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္တိုု ့ေျမကြက္လိုု ့မွတ္မိ
ေစတာကေတာ့ ဒီေနရာမွာေရတြင္းဆိုုလိုုတတြင္းပဲရိွတာကိုုး။ အားလံုုးက က်ေနာ္တိုု ့ေရတြင္းကိုုေသာက္ေရအတြက္လာခပ္ၾကတာမွတ္မိတယ္။
ပါလာတဲ့ရဲေဘာ္ေတြကိုု က်ေနာ္က ဒါကိုုယ္ အေမအတြက္တူးေပးခဲ့တဲ့ေရတြင္းပဲလုုိ ့ေျပာျပမိတယ္။

ဒီတြင္းကိုု က်ေနာ္ ၁၈ႏွစ္ေလာက္မွာတူးတာ။ က်ေနာ္တိုု ့အိမ္ေခါင္းရင္းမွာ တူးတာ။ အိမ္ေခါင္းရင္းက ေတာင္ကုုန္းၾကီး။ ၾကာခတ္၀ါးရံုုပင္ၾကီးေတြရိွတယ္။ တေယာက္ထဲတူးျပစ္လိုုက္တာ ၅ ရက္ေလာက္ပဲၾကာတယ္။ ေရေတြထြက္လာေတာ့ က်ေနာ္ ပင္ပန္းသမ်ွေပ်ာက္သြားတယ္ ။
ေရေတြက စိမ္ ့ေပါက္ေလးေတြက ထြက္လာၾကတယ္။ ေအးေနတယ္။ၾကည္လင္ေနတယ္။
အားပါးတရ က်ေနာ္ဆက္တူးတယ္။ ေရထြက္အားကသိပ္ေကာင္းေတာ့ ပက္မနိင္ေတာ့ရပ္လိုုက္ရတယ္။ ၁၀ ေပေလာက္ရိွမယ္။
အေမကေရတြင္း တတြင္းထပ္ရေတာ့ သိပ္၀မ္းသာေနတယ္။

က်ေနာ့္ ဘ၀တေလ်ာက္လံုုးမွာ အေမအတြက္ က်ေနာ္ေပးနိင္ခဲ့တဲ့လက္ေဆာင္ဟာ ဒီေရတြင္းပဲရိွခဲ့တယ္။
အေမက မနက္ေစာေစာထတယ္။ သိမ္းၾကီးေစ်းမွာဆိုုင္မထြက္ခင္ဘုုရားရိွခိုုးတယ္။ ဘုုရားပန္းကပ္တယ္။ ဒါကိုု မနက္တိုုင္းသူလုုပ္ေလ့ရိွတယ္။
အိပ္ရာထရင္ ဘုုရားပန္းလဲရင္းဓမၼစၾကာ ကိုုသူ သီခ်င္းလိုု ဆိုုေလ့ရိွတယ္။

ဘိကၡနံ၊ ပဥၥ ၀ဂီနံ၊ ကုုသိပတေနနနာမေက ။ မိဂရေရ ၊စမၼ၀ံရံ ….
သူ ဓမၼေတးသားကိုုသီဆိုုေနတဲ့အသံကိုုျပန္ၾကားေယာင္လာတယ္။
ဓမၼစၾကာထဲက ဓမၼပါရ ေတြ တပိုုင္းတစစီက်ေနာ္ အာရံုုထဲကိုု ျပန္၀င္လာတယ္။

ျမတ္ေသာျဗမာမင္းသည္။
သားတိုု ့အားေဘးမဲ့ေပးရာ
မိဂရ၀ိန္ ေတာ ႏွိုုက္ရိွျခင္းေၾကာင့္ …
အာလေလာေကာ …

ဓမၼစၾကာၤကိုုဆိုုရင္ .. လူေလးေမာင္ဒိန္ ထေတာ့ ေက်ာင္းသြားေတာ့လိုု ့နိုုးတာကိုု ျပန္အမွတ္ရေတာ့ ၾကည္ႏူးမိလာတယ္။ ျပံဳးမိတယ္။

က်ေနာ္တူးခဲ့တဲ့ေရတြင္းမွာ စိုုက္ခင္းလုုပ္သားေတြ ေရခိ်ဴးေနၾကတာကိုုေတြ ့ရေတာ့
ပိတီျဖစ္မိတယ္။ ဒီေရတြင္းေလးက အခုုထိ အသံုုး၀င္ေနေသးပါလား။

ဒီေရတြင္းေဘာင္ေပၚမွာက်ေနာ္ဂစ္တာတီးခဲ့တဲ့ညေတြ၊

မၾကင္နာနိင္ရင္လဲ အရင္ဆိုု မစိမ္းနဲ့ ျပံဳး ျပပါလား မိငယ္..
မနက္မိုုးလင္းလိုု ့ဒီကမၻာဒီေလာက ကိုု …. ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ဘူးတဲ့ေမာင္လိုုလူသားတေယာက္ဟာ …
ဆိုုတဲ့ေတးသားဟာ ဆယ္စုုႏွစ္ထဲက တိတ္တဆိတ္လြင့္ပ်ံု လာတယ္။
ဒီသီခ်င္းက ဘယ္သူအတြက္လဲ .ငါဆိုုခဲ့သလဲ…။
အသားညိဳညိုု၊ ပိန္ပိန္၊ျမင္ျမင္ ၊ ျပဴးက်ယ္စြာၾကည့္ေနတဲ့မ်က္လံုုးမ်ား က ေတးသားၾကိဳၾကားမွာစီးေမ်ာ္ခဲ့တဲ့ညေလးေတြ။

ေႏြရာသီမွာတရပ္ကြက္လံုုးကေရတြင္းေတြေရခန္းသြားေလ့ရိွတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာသူနဲ့သူညီမေတြ က်ေနာ္တိုု ့တြင္းမွာေရလာခ်ိဳးတယ္။ ေသာက္ေရခတ္ၾကတယ္။အိမ္ကအမေတြနဲ ့ သူ ဆူညံစြာေျပာဆိုုရီေမာသံေတြ၊ အနားတိုုးေရအိုုးပင့္ေပးစဥ္က သူက် မွ ဆူးဆူးရွရွရိွလွတဲ့ တေရာ္ နဲ ့ကင္ပြန္းသီးႏွံ လ်ိဳလ္၀ွက္ထားေသာအလွမ်ား။ ေရတြင္းေလးက ဒါေတြကိုု ေကာင္းေကာင္းသိမ္းဆည္းထားဆဲ ပါလား။

ျပန္ခါနီးမွာေရတြင္းထဲကိုု က်ေနာ္ငံုုၾကည့္မိတယ္။
က်ေနာ္အရိပ္ေတြကိုု ျပန္ေတြ ့မိၾကတယ္။
ေရထဲက ႏုုပိ်ဳေနတဲ့ အတိက အရိပ္၊ တြင္းေပၚက ရင္ေရာ္သြားတဲ့ ပစၥဳပန္၊ ျပံဳးျပီးႏႈတ္ဆက္မိၾကတယ္။ မေန ့တုုန္းကလိုုပါပဲ။

++

ကိုုမိုုးသီး လာဗ်၊ ခင္ဗ်ားရပ္ကြက္ကလူေတြက ခင္ဗ်ားကိုု ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ရဲလင္းက သတိေပးလိုုက္ေတာ့မွာ က်ေနာ္ ျပန္သတိ၀င္လာတယ္။
သူတိုု ့ေျမကြက္ေတြအတြက္ ျပန္ေတာင္းၾကဖိုု ့ လက္မွတ္ေတြေကာက္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ား သေဘာတူရင္ လက္မွတ္ထိုုးေပးဖိုု ့ က်ေနာ္တိုု ့ကိုု ေမးထားတယ္။ ရဲလင္း ကေျပာလာတယ္။
က်ေနာ္တိုု ့ ဒဂံုုေတာင္ဖက္ကိုု ကားဆက္ေမာင္းလာၾကတယ္။

က်ေနာ္တိုု ့ရပ္ကြက္က လူေတြက ၈ ေလးလံုုးအေရးေတာ္ပံုုၾကီးမွာ အတက္ၾကြဆံုုးပါ၀င္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတိုု့ အခုုေျမာက္ဒဂံုုကိုုအေရြ ့ခံရတယ္။ ပြက္ေတြထေနတဲ့ ကြင္းၾကီးထဲမွာ ေျမတကြက္ ေတြကိုု ျပန္၀ယ္ယူခဲ့ၾကရတယ္လိုု ့ဆိုုတယ္။ သူတိုု ့ ဆီကိုု က်ေနာ္တုုိ ့ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒဂံုုေတာင္ကိုုေရာက္ေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲကသူေတြေစာင့္ေနတယ္။က်ေနာ္လက္မွတ္ထိုုးလိုုက္ေတာ့ လက္ခုုတ္ေတြညံသြားတယ္။ က်ေနာ္အေတြးကေတာ့ေရတြင္းေလးဆီ မွာပ်ံ၀ဲေနျခင္ေသးသေပါ့။

မိုုးသီး

No comments:

Post a Comment