Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Saturday, July 13, 2013

ဘာသာေျပာင္းသြားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာမ်ား













                           =======================

အိမ္ေထာင္ေရးအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာကို သေဘာမက်လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားဘာသာရဲ႔ ေက်းဇူးကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လို႕ပ...ဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားဘာသာကို အမွန္တကယ္ယုံၾကည္လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာေျပာင္းသြားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ဳိ႔နဲ႕ စကားေျပာဖူးပါတယ္။

၁။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ကို ရွိခိုးလို႕။
၂။ နတ္ကိုးကြယ္လို႕။
၃။ ရဟန္းေတြ အေနအထိုင္မတတ္လို႕။
၄။ လူအခ်င္းခ်င္း မရွိခိုးခ်င္လို႕။
၅။ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈကို မႀကဳိက္လို႕။

ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကို သူတို႕ဆီက ၾကားရတယ္။

၁။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ကို ဂရိဘုရင္ေတြက မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တယ္။ ဂရိဘုရင္ေတြ အဖဂန္နစၥတန္နဲ႕ ပါကစၥတန္ (ဂႏၶာရတိုင္း)ကို မသိမ္းခင္အထိ ဗုဒၶဘာသာမွာ ႐ုပ္တုကိုးကြယ္မႈ မရွိခဲ့ေၾကာင္း သူတို႕မသိပါေလ။ (သထုံနဲ႕ရခိုင္မွာ ရွိေနတဲ့ နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို သီးျခားေဆြးေႏြးရမယ္)

၂။ မိမိတို႕ရွိခိုးေနတဲ့ ရဟန္းမ်ားကို နတ္ပူးေနတာ ျမင္ရလို႕ အဲဒီနတ္ဟာ ဘုန္းႀကီးထက္ တန္ခိုးႀကီးပုံ ေတြးမိေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ နတ္ျဗဟၼာအေၾကာင္း ေဟာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီနတ္ေတြက လူမ်ားစုထင္ေနတဲ့ အိမ္ဦးနတ္ေတြ မဟုတ္ၾကပါ။ ဖမ္းစားေနတဲ့ နတ္ေတြလည္း မဟုတ္ၾကပါ။ ဖမ္းစားေနတဲ့နတ္ေတြဟာ မြန္႐ိုးရာနတ္ေတြ၊ အညာနတ္ေတြ၊ ဟိႏၵဴနတ္ေတြသာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာနတ္ေတြ မဟုတ္ၾကေၾကာင္း သူတို႕မသိၾကပါေလ။

၃။ ရဟန္းေတြက ပုထုဇဥ္ေတြ မ်ားလို႕ အခ်င္းခ်င္း မနာလိုမႈေတြ ျဖစ္တတ္ၾကတယ္၊ ဂုဏ္ၿပဳိင္တတ္ၾကတယ္၊ ဒကာဒကာမအားကိုးနဲ႕ ႂကြားခ်င္ၾကတယ္၊ အခ်င္းခ်င္းမေလးမစား လုပ္ၾကတယ္၊ ဂိုဏ္းဂဏစိတ္ ျပင္းထန္ၾကတယ္။ ဥပမာ - နာမည္ႀကီးရိပ္သာတစ္ခုမွာေတာင္ နာယကဆရာေတာ္အခ်ဳိ႔က အင္မတန္႐ိုးသားၿပီး ဝိနည္းေလးစားတဲ့ ေက်ာင္းထိုင္ကို ပထုတ္ခ်င္လို႕ မာတုဂါမနဲ႕ စြပ္စြဲၾကတာလည္း ရွိတယ္။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ဘုန္းႀကီးခ်င္လို႕၊ မိမိကို ပိုၾကည္ညဳိေစခ်င္လို႕ ဒကာဒကာမေတြနဲ႕ စကားေျပာတဲ့အခါ အတင္းအဖ်င္းေျပာၾကတာတို႕လည္း ရွိႏိုင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြမွာ လူေတြနဲ႕အတူ ေပ်ာ္ပါးသြားလာမိၾကတယ္။ ဒါမ်ဳိးကို ျမင္ဖန္မ်ားတဲ့အခါ သာသနာေတာ္ကို အထင္အျမင္လြဲမွားေစတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရဟန္းမ်ားဟာ သာသနာမဟုတ္ပါ။ ဓမၼ သည္သာ သာသနာစစ္မွန္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း သူတို႕မသိၾကပါေလ။

၄။ ဗုဒၶဘာသာမွာ လူသားဝါဒကို ကိုင္စြဲထားလို႕ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ရွားသလိုပဲ လူေကာင္းမ်ားလည္း ရွားပါးတဲ့ ဒီေလာကမွာ လူသားေတြကို သံသယျဖစ္လို႕ လူသားအခ်င္းခ်င္းမုန္းတီးေရးေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ လူေကာင္းနဲ႕လူဆိုးကို မခြဲျခားႏိုင္ေတာ့ဘဲ လူတိုင္းကို အဆင့္တစ္ခုမွာ ထားၿပီး အဲဒီလူေတြကို ထိန္းႏိုင္ဖို႕ ပရေလာကကေန ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္ကို ရွာရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာမွာ လူလူခ်င္းကို အတင္းရွိခိုးခိုင္းတာမရွိဘူး။ ရွိခိုးမလား၊ မရွိခိုးဘူးလားဆိုတာ မိမိစိတ္ႀကဳိက္ပါပဲ။ ဘုရားကေတာင္ သူ႕ကို ရွိခိုးမွ နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္မယ္လို႕ မိန္႕မထားပါ။ ဗုဒၶထံ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဘာသာျခားမ်ားက အခ်ဳိ႔ဆို အ႐ိုအေသေတာင္ မေပးၾကပါ။ ေဆြးေႏြးၿပီးတဲ့အခါက်မွ ေလးစားတဲ့စိတ္နဲ႕ ရွိခိုးၿပီး ျပန္သြားေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

၅။ ျမတ္ဗုဒၶက အိႏၵိယလူမ်ဳိးျဖစ္လို႕ ဗုဒၶဘာသာမွာ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးပါတယ္။ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ လႊမ္းမိုးမႈသိပ္မရွိေပမဲ့ ရဟန္းမ်ားဟာ အိႏၵိယဝတ္စားဆင္ယင္မႈအတိုင္း ဝတ္ၾကရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာလိုပဲ ဟိႏၵဴဘာသာဆို အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈအျပည့္ပါပဲ။ ခရစ္ေတာ္က ဂ်ဴးျဖစ္လို႕ ခရစ္ယာန္ေတြမွာ ဂ်ဴးယဥ္ေက်းမႈအမ်ားႀကီး စိမ္႕ဝင္ပါတယ္။ ဂ်ဴးဘာသာဆို ဟိႏၵဴလိုပဲ တကယ့္ဂ်ဴးယဥ္ေက်းမႈပဲေပ့ါ။ အစၥလာမ္မွာဆို အာရပ္ယဥ္ေက်းမႈပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားဟာ အဲဒီယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို အေျခမခံဘဲ ကိုယ္က်င့္သီလနဲ႕ အသိညာဏ္ပညာကိုသာ အေျခခံေၾကာင္း သူတို႕မသိၾကပါေလ။

တစ္ခါမွာ ေသာဏဒ႑သုတ္မွာ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားက ျမတ္ဗုဒၶကို လာေတြ႕ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးရင္းနဲ႕ လူမ်ဳိးအေၾကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္အေၾကာင္းဆီ ေရာက္သြားပါတယ္။ ျဗဟၼဏဝါဒအရ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦး ျဖစ္ဖို႕ အရည္အခ်င္းကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္ထားပါသလဲလို႕ ျမတ္ဗုဒၶက ေသာဏဒ႑ကို ေမးပါတယ္။ (၁) ႐ုပ္႐ုပ္ေခ်ာေမာသူ၊ ဥပဓိ႐ုပ္ေကာင္းမြန္သူ ျဖစ္ရမယ္ (၂) ေဝဒက်မ္းကို တတ္ကြၽမ္းသူ ျဖစ္ရမယ္ (၃) အမ်ဳိးေကာင္းသူ ျဖစ္ရမယ္ (၄) ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္သူ ျဖစ္ရမယ္ (၅) ပညာရွိသူ ျဖစ္ရမယ္ လို႕ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားက ေျဖပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶက အဲဒီ(၅)ခ်က္ထဲက မျဖစ္မေန တစ္ခ်က္ကို ေလွ်ာ့ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္အခ်က္ကို ေလွ်ာ့မလဲလို႕ ေမးျပန္ပါတယ္။ ပထမအခ်က္ကို ေလွ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္၊ ႐ုပ္ရည္မေခ်ာေမာဘဲနဲ႕လည္း အျခားအခ်က္မ်ားနဲ႕ ျပည့္စုံရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ေျဖပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶက တစ္ဆင့္တိုးၿပီး က်န္(၄)ခ်က္ထဲကေန အခ်က္တစ္ခုကို မျဖစ္မေန ေလွ်ာ့ရမယ္ဆိုရင္ေကာလို႕ ေမးျပန္ပါတယ္။ ေသာဏဒ႑က နံပါတ္(၂)အခ်က္ ျဖစ္တဲ့ ေဝဒက်မ္းကိုလည္း ပယ္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ ျမတ္ဗုဒၶက ဆက္ၿပီး က်န္တဲ့ (၃)ခ်က္ထဲေကာ တစ္ခ်က္ခ်က္ေလွ်ာ့ရဦးမယ္ဆိုေကာလို႕ ေမးျပန္ပါတယ္။

ေသာဏဒ႑ပုဏၰားရဲ႔ တပည့္တပန္းမ်ားက အုံးအုံးကြၽတ္ကြၽတ္ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဆရာ ရဟန္းေဂါတမအကြက္ထဲ မဝင္ပါနဲ႕၊ အဲဒီ(၃)ခုထဲက ဘယ္တစ္ခုမွ ေလွ်ာ့လို႕ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႕ ဝိုင္းကန္႕ကြက္ၾကသတဲ့။ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားက ပုဏၰားမ်ဳိးတပည့္ေတြရဲ႔ဖိအားကို ေၾကာက္ရြံ႔ၿပီး ေလွ်ာ့လို႕မရေတာ့ပါလို႕ ေျဖရမလား၊ သူတို႕ဖိအားကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး အမွန္အတိုင္း ေျဖရမလား ေဝခြဲမရလို႕ ေခြၽးျပန္ရပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္ျဖစ္လို႕ အမွန္ကို ေျဖဖို႕ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။ "အရွင္ေဂါတမ နံပါတ္(၃)အခ်က္ ပုဏၰားမ်ဳိးမဟုတ္ရင္လည္း ကိုယ္က်င့္သီလနဲ႕ အသိညာဏ္ပညာျပည့္ဝရင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို႕ ေျဖလုိက္ပါေတာ့တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ေသာဏဒ႑...ငါ့ဘုရားသာသနာမွာလည္း ဒီစံႏွစ္ခုကိုပဲ သတ္မွတ္က်င့္သုံးပါတယ္လို႕ ေျဖလုိက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဟာ လူမ်ဳိးနဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို မပယ္ဘူး။ အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ ျပင္လည္း မျပင္ခိုင္းပါ။ သီလနဲ႕ပညာကိုပဲ ျမွင့္တင္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္း သိၾကပါေလ။

Ven Ravika ထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment