•••••••••••••••••••••••
“ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တာ ျဖစ္ေစခ်င္ရင္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာ လုပ္ရလိမ့္မယ္။
... လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိလုပ္မွ ျဖစ္သင့္
ျဖစ္ထုိက္တာ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔
အေၾကာင္းနဲ႔အက်ဳိး ျပတ္ျပတ္သားသား
ဆက္သြယ္ျပီးေတာ့ ယူတတ္တယ္။
ေတြးေခၚတတ္တယ္။ သိျမင္တတ္တယ္။
အဲဒါကုိ သမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိလုိ႔
ေခၚပါတယ္။ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဟာ
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အေျခခံပညာပါပဲ။ ကမၼႆကတာ
သမၼာဒိ႒ိပညာ ျပတ္ျပတ္သားသားရွိမွသာလွ်င္
ဗုဒၶဘာသာအစစ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ”
(ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ )-
“ မိမိတုိ႔ လုပ္သလုိရလာတဲ့ ရလဒ္ရွိတဲ့ အတုိင္း မိမိတုိ႔
ခံစားျပီးေတာ့ ေနၾကရတာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္
အလုပ္လုပ္သေလာက္ ခံစားခြင့္ရွိတယ္ဆုိတဲ့
သေဘာကုိေျပာပါတယ္။
ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ဳိးရတယ္။ မေကာင္း
တာလုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့အက်ဳိးရတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့။
------------ *-----*-----*-----------------
“ ေလာကႀကီးကုိ ဘယ္သူမွ မဖန္ဆင္းႏုိင္ပါဘူး။
ကုိယ့္အေၾကာင္းနဲ႔ ကုိယ့္အက်ဳိး။ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔
သူ႕အက်ဳိးပါ။ ဘယ္သူမွ မဖန္ဆင္းႏုိင္ပါဘူး ။
သတၱ၀ါေတြမွာ ကံတရားနဲ႔တူတဲ့ ေထာက္တည္
အားကုိးရာမရွိပါဘူး။ ကံတရားမွ တစ္ပါးေသာ၊
အစုိးရေသာပုဂၢဳိလ္၊ ျဗဟၼာႀကီး၊ တန္ခုိးရွင္မ်ားက
၀င္ေရာက္ျပီးေတာ့ ဖန္ဆင္းႏုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ ဖန္တီးျခင္း၊
ဖန္ဆင္းျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္လုိ႔ပါပဲ။
တကယ္လုိ႔ ေလာကႀကီးကုိ ဖန္ဆင္းႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္
ရွိတယ္ဆုိရင္ အတူတူဖန္ဆင္းရမယ္။ လွရင္လဲ
အတူတူ ဖန္ဆင္းရမယ္။ ဥာဏ္ေကာင္းရင္လဲ
အတူတူပါပဲ။ က်န္းမာေရးလဲ အတူတူပဲ။ ပစၥည္း
ေပါရင္လဲ အတူတူပဲ စသည္ျဖင့္ အတူတူပဲ ဖန္ဆင္း
သင့္ပါတယ္။
အတူတူပဲ မဖန္ဆင္းႏုိင္ဘူးဆုိရင္ တန္ခုိးပညာ
မျပည့္စုံလုိ႔ပဲ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ တန္ခုိးပညာ ျပည့္စုံ
ပါလ်က္သားနဲ႔ ခြဲျခားျပီး ဖန္ဆင္းတယ္ဆုိရင္လဲ
ေမတၱာတရား၊ ကရုဥဏာတရားထားပုံ မညီမွ်တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ေလးစားထုိက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ႏုိင္မွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ အဲသလုိ သိရတာ ကမၼႆကတာ
သမၼာဒိ႒ိေၾကာင့္ သိရပါတယ္။
ဘယ္သူမွ ဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္အေၾကာင္း
ရွိသေလာက္ ကုိယ့္အက်ဳိးရေနတာ။ သူ႔အေၾကာင္း
ရွိသေလာက္ သူ႔အက်ဳိးရေနတာ။ အဲသလုိ ကံနဲ႔ကံရဲ႕
အက်ဳိးကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား သိလာတဲ့အခါ ဒါေတြကုိ
ေရွာင္ရမွာ။ ဒါေတြကုိ ေဆာင္ရမွာ၊ ဒီလမ္းကုိ ေရွာင္ရမွာ။
ဒီလမ္းအတုိင္း သြားရမယ္ဆုိတာ ျပတ္ျပတ္သားသား
သိျပီးေတာ့ ကုိယ္ပုိင္စိတ္ျဖစ္တဲ့ စိတ္စြမ္းရည္ ကံတရားကုိ
အစြမ္းကုန္ျမင့္တက္လာေအာင္ ျမွင့္တင္တတ္ပါတယ္။
အဲသလုိ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ အသိဥာဏ္ရွိလာျပီဆုိရင္
ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္တဲ့ စိတ္စြမ္းရည္အင္အားမ်ားကို မရမေန
ေဖာ္ထုတ္ေတာ့တာပါပဲ။ ”
No comments:
Post a Comment