Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Sunday, April 28, 2013

ျပည္တြင္းျဖစ္နတ္မ်ား ကုိးကြယ္မႈ ့ႏွင့္ ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ ကုိးကြယ္မႈ ့


ျပည္တြင္းျဖစ္နတ္မ်ား ကုိးကြယ္မႈ
 ့===================
ျမန္မာတုိ႔သည္ အိႏိၵယႏုိင္ငံျဖစ္ နတ္မ်ားကုိ ကူးယူ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကသကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ ျပည္တြင္း၌လည္း နတ္သစ္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္၍ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ မဟာဂိရိေခၚ အိမ္တြင္း နတ္ႏွင့္ အေပါင္းပါ ၇-ဦး နတ္အုပ္စုသည္ ျမန္မာတုိ႔ ေရွးဦး တီထြင္ ကုိးကြယ္ခဲ့ေသာ နတ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ျမန္မာတုိ႔သည္ ပုဂံေခတ္တြင္ နတ္သစ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာ ပုဂံေခတ္ ကုန္ခ်ိန္၌ နတ္ဦးေရ ၂၂-ဦးမွ် ရွိလာသည္။ ထုိ႔ေနာက္လည္း နတ္သစ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာ ပင္းယေခတ္တြင္ ၁-ဦး၊ အင္း၀ေခတ္တြင္ ၉-ဦး၊ ေတာင္ငူေခတ္တြင္ ၅-ဦး ေမြး ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ နတ္ေပါင္း ၃၇-ဦးမွ် ရွိလာသည္။ ယင္းနတ္တုိ႔ကုိ ျမန္မာတုိ႔က အျပင္ ၃၇- မင္း ဟု ေခၚၾကသည္။ေတာင္ငူေခတ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ နတ္တီထြင္မႈမ်ား တိမ္ျမဳပ္သြား၏။ နတ္ဆရာတုိ႔က လည္း နတ္ဦးေရကုိ ၃၇-ဦးထက္ ပုိေစခ်င္ဟန္ မတူေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေတာင္ငူေခတ္ကုန္တြင္ နတ္မွတ္ပုံတင္လုပ္ငန္းကုိ ပိတ္ထားလုိက္ၾကသည္။အျပင္ ၃၇-မင္းေခၚ နတ္စာရင္းတြင္ သိၾကားနတ္မွ လြဲလွ်င္ အားလုံးမွာ ျပည္တြင္း ျဖစ္ နတ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာနတ္ႏွင့္ အိႏၵိယနတ္တုိ႔ကုိ ေလ့လာလွ်င္ ျခားနားမႈ ရွိသည္။ အိႏိၵယမွ လာေသာ နတ္တုိ႔သည္ သဘာ၀ကုိးကြယ္မႈမွ ဆင္းသက္လာေသာ နတ္မ်ား ျဖစ္၍ အမ်ားအားျဖင့္ ႐ုပ္ပစၥည္းတုိ႔ကုိ အသက္၀ိညာဥ္သြင္း၍ သက္ရွိအျဖစ္ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ျမန္မာျပည္ျဖစ္ နတ္တုိ႔ကား ျမန္မာ့သမုိင္းတြင္ ရွိေနေသာ ရာဇ၀င္ဇာတ္ေကာင္ အသီးသီးတုိ႔က ျဖစ္သြားေသာ နတ္မ်ား ျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင့္ နတ္ျဖစ္သူတုိ႔မွာ ရာဇ၀င္ထဲက အစိမ္းေသ ပုဂိၢဳလ္မ်ား ျဖစ္သည္။ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာတုိ႔၏ နတ္ေလာက၌ အတြင္း ၃၇-မင္း ေခၚေသာ နတ္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ထုိနတ္မ်ားအနက္ ၂၂-ဦးေသာ နတ္တုိ႔မွာ ျမန္မာအမည္မ်ားျဖင့္ ေခၚေ၀ၚထားေသာ ေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျဖစ္ နတ္မ်ားပင္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ျမန္မာတုိ႔က အတြင္း အျပင္ ေခၚေနေသာ နတ္မ်ားမွာ ပုဂံၿမိဳ႕ ေရႊစည္းခုံဘုရားတံတုိင္း အတြင္းရွိ နတ္မ်ားကုိ အတြင္း ၃၇-မင္း ဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။ တံတုိင္းအျပင္ဘက္၌ ထားေသာ နတ္႐ုပ္မ်ားကုိ အျပင္ ၃၇-မင္း ဟု ေခၚေနျခင္း ျဖစ္သည္။ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၃၇-မင္း နတ္စာရင္း၌ မပါ၀င္ေသာ ေဒသႏၲရနတ္မ်ားလည္း အမ်ား အျပား ရွိသည္။ ေရငန္ပုိင္ ဦးရွင္ႀကီး၊ နံကရုိင္းစေသာ နတ္မ်ားသည္ နာမည္ႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ယခုအခါ ျမန္မာႏုိ္င္ငံ အႏွံ႔အျပားတြင္ ရြာေတာ္ရွင္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွင္၊ နယ္ေတာ္ရွင္စေသာ နတ္မ်ား ေဒသတုိင္းလုိပင္ ရွိေနသည္။ နတ္ကြန္း နတ္နန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ တည္ေထာင္၍ ပုံအမ်ိဳးမ်ိဳး ထုလုပ္ကာ ပူေဇာ္ပသေနၾကသည္။ ေနရာေဒသအလုိက္ နတ္ပြဲမ်ား က်င္းပေနၾကသည္။ယခုအခါ ေတာင္ျပဳန္းအရပ္ရွိ ကုလားဘီလူး ကျပားညီေနာင္ နတ္ပြဲ၊ ပခန္း ကူနီနတ္ပြဲ စသည္တုိ႔မွာ အလြန္ က်ယ္ေျပာေနခဲ့ၿပီ။ ကူနီ နတ္ပြဲရက္မ်ားဆုိလွ်င္ ပခန္း အေရွ႕လက္တြင္ အျခား ပြဲသဘင္မ်ား မျပဳလုပ္ရ၊ နတ္မႀကိဳက္၊ ဟု ဆုိကာ ဦးမင္းေက်ာ္အာဏာကုိ အငွားသုံး၍ ထြင္လုံးျဖင့္ တားဆီးထားၾကသည္။ နတ္ပြဲ စည္ကားေရးအတြက္ တားဆီးထားၾကျခင္းသာ ျဖစ္ ေပသည္။ယခု ၁၀-စုႏွစ္အတြင္းေလာက္မွာပင္ ပုဂၢလိကနတ္ကု္ိးကြယ္မႈ၊ ကနားေပးမႈမ်ား ေခတ္စားလာသည္။ ရပ္ကြက္တုိင္းလုိလုိမွာပင္ အသံခ်ဲ႕စက္ကုိ ေခါင္မုိးေပၚ၊ သစ္ပင္ေပၚ တင္၍ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံေနေသာ နတ္ေတးသံ၊ နတ္ဒုိးသံမ်ားကုိ နားမခံသာေအာင္ ၾကားေနၾကရသည္။စိတ္အေတြးျဖင့္ အလုပ္လုပ္သူတုိ႔မွာ နား႐ႈပ္ေသာေၾကာင့္ အလုပ္မျဖစ္ၾက။ လြပ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ လူထုကုိ ဒုကၡေပးေနေသာ သ႐ုပ္ပ်က္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။နတ္ပြဲမ်ား စည္ကားလာျခင္း၊ နတ္ကနားေပးပြဲမ်ား ထူေျပာလာျခင္းမွာ နတ္ကုိ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္သူ မ်ားျပားလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ နတ္ပြဲၾကီးမ်ား စည္ကားေနျခင္း အေၾကာင္းမွာ လူတန္းစား ၃-ရပ္ကုိ အေျခခံ၏။ ယင္းတုိ႔မွာ-
(၁) အေပ်ာ္ႀကီးသူမ်ား ၊
(၂) အလုိႀကီးသူမ်ား ၊
(၃) အေၾကာက္ႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

အထက္ပါ စိတၱဇေ၀ဒနာသည္ လူတန္းစားမ်ားကုိ အေျခခံထား၍ နတ္မ်ား ႀကီးထြား ရွင္သန္ေနၾကသည္။ ထုိလူတန္းစာမ်ားအနက္ အမွတ္ ၂၊ ၃- တုိ႔ကုိ စိစစ္ၾကည္ရပါမည္။ အမွတ္၂-လူတန္းစားမ်ားမွာ နတ္ကုိ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတုိ႔ စီးပြား လာဘ္လာဘ တုိးပြားလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ပူေဇာ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤေနရာ၌ မႏုႆေဗဒပညာရွင္တုိ႔၏ စကားကုိ သတိရဖြယ္ ျဖစ္သည္။ မႏုႆေဗဒပညာရွင္တုိ႔က-
ထာ၀ရဘုရားသည္ လူကုိ ဖန္ဆင္းထားျခင္း မဟုတ္။ လူတုိ႔ကသာ ထာ၀ရဘုရားကုိ ဖန္ဆင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဟု ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကုိ ေတာ္လွန္ျပခဲ့ၾကသည္။

ထုိစကားကုိ နည္းမွီး၍-
နတ္တုိ႔သည္ လူကုိ မ စ ႏုိင္ျခင္း မရွိ။ လူကသာလွ်င္ နတ္ကုိ မ စ ေနရျခင္း ျဖစ္ သည္။
ဟု ဆုိရေပလိမ့္မည္။

မွန္ပါသည္။ နတ္တုိ႔ တည္ရွိေနသည္မွာ လူတုိ႔က ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူသားတုိ႔က မကုိးကြယ္ေတာ့ၿပီ ဆုိလွ်င္ နတ္မ်ားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမည္သာ ျဖစ္သည္။ နတ္ဆုိသည္မွာ လူတုိ႔၏ အေတြးစိတ္ျဖင့္ ေမြးထုတ္ထားေသာ စိတၱဇ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္အပ္ေပသည္။ ကမၻာတစ္ခြင္တြင္ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းစဥ္ကုိ ေလ့လာရာ၌လည္း ထုိသေဘာကုိ ေတြ႕သိလာရမည္ ျဖစ္သည္။

ဘီစီ ၅၀၀၀-ခန္႔မွ စ၍ နတ္ကုိးကြယ္မႈ သမုိင္းကုိ စတင္ခဲ့ရာ ယေန႔အထိ နတ္အေျမာက္အျမား ေပၚထြက္ခဲ့ၿပီ။ အျခား ႏုိင္ငံမ်ားကုိ ထားဘိဦး။ အိႏိၵယႏုိင္ငံ တစ္ခုတည္းမွာပင္ နတ္ေပါင္း ၃၃-ကုေဋေက်ာ္မွ် ေမြးထုတ္ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ လူသားတုိ႔၏ စိတ္ကူးÓဏ္မ်ားသေလာက္ နတ္မ်ားလည္း ေပါက္ပြားခဲ့၏။ ထုိနတ္မ်ားသည္ လူတုိ႔က ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ ေနခ်ိန္၌သာ တည္တံ့ေနခဲ့သည္။ လူတုိ႔ မယုံၾကည္ မကုိးကြယ္ေတာ့လွ်င္ နတ္မ်ားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၾကရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ နတ္ဆုိသည္မွာ လူတုိ႔က ဖန္ဆင္းထားေသာ အရာမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလွ်င္လည္း လြန္အံ့မထင္။ လူတုိ႔က ဖန္ဆင္းထားေသာ နတ္တုိ႔သည္ လူကုိပင္ တည္မွီေနရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ နတ္တုိ႔အား လူတုိ႔က မ စ ေနရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

နတ္တုိ႔သည္ လူတုိ႔အား ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္သည္ဟု ယုံၾကည္ေသာေၾကာင့္ ကုိးကြယ္သူတုိ႔လည္း ရွိသည္။ ပသသူတုိ႔လည္း ရွိသည္။ ဤယုံၾကည္မႈမွာလည္း လူတုိ႔ကပင္ ဖန္ဆင္းေပးထားေသာ ၊ အာဏာေပးထာေသာ ယုတိၱမဲ့ ယုံၾကည္မႈသာ ျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္း ဆန္းစစ္လွ်င္ စိတၱဇလုပ္ရပ္ ထုိထုိနတ္တုိ႔သည္ လူသားတုိ႔အား သုခပြားေစရန္ အတြက္လည္း ေကာင္း၊ ဒုကၡမ်ားေစရန္ အတြက္လည္းေကာင္း ဘာမွ် မျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကေခ်။ ဤသုိ႔ အေတြးမွန္ အၿမင္မွန္ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ သုံးသပ္လ်က္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ၾကေစရာ၏။

ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ ကုိးကြယ္မႈ ့
==================

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဂုိဏ္းလုပ္ငန္းကုိ လုိက္စား၍ ဘုိးေတာ္ မယ္ေတာ္ အမည္ခံသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ထုိပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ အိႏိၵယမွလာေသာ ဂုိဏ္းက်င့္စဥ္တုိ႔ကုိ ေလ့က်င့္လ်က္ ဘုိးေတာ္ အမည္ခံေနသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိဘုိးေတာ္ဆုိသူတုိ႔ကုိ ထြက္ရပ္ေပါက္သူ၊ သိဒၶိေျမာက္သူ၊ လူတုိ႔၏ ဒုကၡကုိ ကယ္တင္ႏုိင္သူ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိကာ ကုိးကြယ္သူမ်ားလည္း ဒုႏွင့္ေဒး ရွိသည္။

ျမန္မာႏုိ္င္ငံတြင္ ဘုိးေတာ္အျဖစ္ျဖင့္ နာမည္ႀကီးသြားသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဘုိးဘုိးေအာင္၊ ဘုိးမင္းေခါင္၊ ရွင္အဇၨေဂါဏ၊ ဗားမဲ့ဘုန္းႀကီး၊ ရက္ကန္းစင္ေတာင္စေသာ ပုဂိၢဳလ္တုိ႔ ျဖစ္သည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း ျမန္မာႏုိ္င္ငံ၌ ဘုိးေတာ္ႏွင့္ ဘုိးေတာ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနေသာ ဂုိဏ္းဆရာမ်ား ဆက္လက္ ေပၚေပါက္ေနသည္။ မိမိိကုိယ္ကုိ ဘုိးေတာ္အမည္ခံသူလည္း ရွိသည္။ ဘုိးေတာ္္အမည္မခံေသာ္လည္း ဘုိးေတာ္အလုပ္ျဖစ္ေသာ ဂုိဏ္းလုပ္ငန္းကုိ ဆရာတစ္ဆူ လုပ္ေနသူတုိ႔လည္း ရွိသည္။

ဂုိဏ္းဆရာဆုိသူ အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ဘုိးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ဆာဒူး၊ သူရႆတီ၊ ေဒ၀ီ ၂၁-ပါး၊ အတြင္း ၃၇-မင္း၊ အျပင္ ၃၇-မင္း၊ ေပါက္ဆရာ၊ ေစဆရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ကုိးကြယ္ ေနၾကသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဂုိဏ္းဆရာ အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ အရိပ္ကုိ ခုိလႈံ၍ ဂုိဏ္းလုပ္ငန္းကုိ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဗုဒၶ၏ ဓမၼေဒသနာတုိ႔ကုိ သိဒိၶေပါက္ လုပ္ငန္းထဲသုိ႔ သြတ္သြင္း၍ အသုံးခ်ၾကသည္။ ျဖဴစင္ေသာ ဗုဒၶဘာသာကုိ ညစ္ႏြမ္းေအာင္ အေရာင္လႊမ္းေပးေနၾကသည္။

ဂုိဏ္းဆရာအမည္ခံ ဘုိးေတာ္အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ဓာတ္က်သည္ဟုဆုိကာ ဓာတ္ဘုရားမ်ားကုိ တည္ထားၾကသည္။ ဘုရားဘြဲ႕ေတာ္ကုိလည္း သိဒိၶေ၀ါဟာရ ပါေအာင္ မွည့္ေခၚၾကသည္။ ေစ၊ ေအာင္၊ ကပ္ေက်ာ္ စေသာ ေ၀ါဟာရတုိ႔ျဖင့္ ေခၚဆုိၾကသည္။

ဂုိဏ္းဆရာ အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ လုပ္ငန္းႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ အလုပ္မ်ားကုိ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းႀကီးသဖြယ္ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ေၾကြးေၾကာ္ေအာ္ဟစ္လ်က္ ႏုိင္ငံတုန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကကုန္၏။ သာ၀ကဂုိ္ဏ္း၀င္ဟု ဆုိေသာ ေနာက္လုိက္ ေနာက္ပါတုိ႔လည္း အင္အားထုထယ္ႏွင့္ ရွိေနၿပီ။

- အေတြးအေခၚ ခ်ည့္နဲ႔ေသာ ေခတ္ပညာတတ္မ်ား ၊
- ဆင္ျခင္ဥာဏ္ အားနည္းေသာ စီးပြားဓနရွင္မ်ား၊
- အသိပညာ ႏုန႔္နဲ႔ေသာ လူၿပိန္းမ်ား၊
- စိတ္ကူးယဥ္ဘ၀ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေလာဘရွင္မ်ား-
စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးအစား စုံလွေပသည္။

ဂုိဏ္းလုပ္ငန္းကုိ ယုံၾကည္သူတုိ႔သည္ ဂုိဏ္းဆရာႀကီး၏ ၾသ၀ါဒကုိ တစ္သေ၀မတိမ္း လုိက္နာၾကသည္။ ေျပာသမွ်ကုိ နားေထာင္သည္။ ခုိင္းသမွ်ကုိ လုပ္ေဆာင္သည္။ ဤသုိ႔ လုိက္နာသျဖင့္ သိဒိၶတန္ခုိး အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ ေ၀ၿဖိဳးတုိးတက္လာမည္ဟုယံုႀကည္သည္။

ထုိသူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ဆရာႀကီးကုိ အစြမ္းထက္ေသာ သိဒိၶရွင္ႀကီးဟူ၍ ထင္မွတ္ၾက သည္။ ထုိသိဒိၶရွင္ႀကီးအား ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ လက္ငင္း လက္ေတြ႕ အက်ိဳးေကာင္းတရား မ်ား ရရွိလာမည္ဟု အထင္ရွိၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စီးပြားဓနရွင္တုိ႔သည္ ေငြေၾကးမ်ားစြာျဖင့္ လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ၾကသည္။ ဆင္းရဲသားမ်ားကလည္း တတ္အားသေရြ႕ ဖ်စ္ညႇစ္ၿပီး လွဴဒါန္းၾကသည္။

ဂုိဏ္းဆရာႀကီးတုိ႔သည္ ရရွိလာေသာ ေငြေၾကးမ်ားျဖင့္ ဓာတ္ဘုရားမ်ားကုိ တည္ထား ၾကသည္။ သိဒိၶ႐ုပ္ပြားမ်ားကုိ ပူေဇာ္ၾကသည္။ နတ္႐ုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ၀ိဇၨာ႐ုပ္မ်ား ထုလုပ္သည္။ ဘုိးေတာ္႐ုပ္မ်ား သြန္းေလာင္းသည္။ ၿဂိဳဟ္႐ုပ္မ်ားကုိ ဖန္တီးသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ဂုိဏ္း၏တည္ရာ ဌာနတုိ႔၌ စိတ္ကူးယဥ္ ႐ုပ္စုံျပတုိက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေန၏။ သာမန္ လူၿပိန္းတုိ႔၏ စိတ္တြင္ အထင္ႀကီးစရာ သ႐ုပ္ျပ အမႊမ္းတင္မ်ား ျဖစ္ေနေလသည္။

ဤကဲ့သုိ႔ သ႐ုပ္ျပ အမႊမ္းတင္မ်ား လုပ္ျပႏုိ္င္ေသာေၾကာင့္ ဂုိဏ္းဆရာတုိ႔လည္း ပုိ၍ တန္ခုိးႀကီးလာသည္။ အီဂ်စ္ႏွင့္ ဆူမာရီယန္တုိ႔ေခတ္က နတ္တုိ႔ တန္ခုိးႀကီးမႈသည္ လူတုိ႔က အားေပးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ဂုိဏ္းဆရာတုိ႔ တန္ခုိးႀကီးမႈမွာလည္း လူအမ်ားက အားေပးေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ဂုိဏ္းဆရာတုိ႔သည္ လူတုိ႔၏ ၀ုိင္း၀န္းအားေပးမႈေၾကာင့္ စိတ္ၾကံရာ ၿပီးစီးႏုိင္ေသာ စိႏၲာမယိဒိၶ တန္ခုိးကုိ ရရွိသြား၏။ ေရႊေငြရတနာကုိ ရရွိႏုိင္ေသာ ဓနသိဒိၶကုိ ရရွိသြား၏။ ဤသည္မွာ လူမ်ားက လုပ္ေပး၍ ရရွ္ိေသာ သိဒိၶမ်ား ျဖစ္သည္။

သုိ႔ရာတြင္ ေျမလွ်ိဳးႏုိင္ေသာ သိဒိၶမ်ိဳးကုိမူ တီေကာင္ေလာက္ပင္ စြမ္းရည္ မရွိၾက။ အာကာသသိဒိၶေခၚ မို္းပ်ံႏုိင္သည့္ ပညာမ်ိဳးမွာလည္း ျခင္တစ္ေကာင္ေလာက္မွ် မတတ္ႏုိင္ၾကေပ။ ဓား လွံ ေသနတ္ ၿပီးသည္ဆုိေသာ ကာယသိဒိၶ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ကား ေ၀းစြ။ ဆူးစူးသည္ကုိပင္ ခံႏုိင္ရည္ မရွိေသာ သိဒိၶရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေခ်သည္။

လူတုိ႔သည္ အေျခအေနမွန္ကုိ မစဥ္းစားၾက။ သေဘာတရားမွန္ကုိ မဆင္ျခင္တတ္ၾက။ ဘုိးေတာ္ဂုိဏ္းဆရာတုိ႔က မ စ လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္စြဲမွတ္ ေနၾကသည္။ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္လိမ့္မည္ဟူေသာ ေလာဘရမၼက္အျမင္ျဖင့္ ဇြတ္၀င္၍ ခ်ဥ္းကပ္ေနၾက သည္။ တကယ္ေတာ့ ဘုိးေတာ္ဂုိဏ္းဆရာတုိ႔သည္ လူတစ္ဦး၏ ကံၾကမၼာကုိ ဖန္တီးေပးႏုိင္သူ မဟုတ္ေပ။ လူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ကံၾကမၼာကုိ မိမိသာလွ်င္ ဖန္တီးေနၾကရသည္။

သုိ႔ပါလ်က္ မလုိလားအပ္ေသာ ယုံၾကည္မႈမ်ားကုိ ေရာေထြး လက္ခံၿပီးလွ်င္ ဘုိးေတာ္ထံ သြား၍ အခ်ိန္ကုန္ၾကသည္။ မယ္ေတာ္ထံ သြား၍ အခ်ိန္ျဖဳန္းၾကသည္။ အခ်ိန္၏ တန္ဖုိးကုိ မွန္ကန္စြာ အသုံးမခ်တတ္ၾက။ အေမွ်ာ္လြန္ အလုပ္ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသည္။ အေတြးလြန္ ဘ၀ကိုတမ္းတေနႀကသည္။ အေခ်ာင္သမားဘ၀ကို မက္ေမာေနႀကသည္။

အလုပ္ႏွင္႔ အလုပ္၏အက်ဳိးဆက္တရားတို႔ကို လြဲမွားစြာ နားလည္ေနႀကသည္။ကမၼႆ ကထာ၊ သမၼာဒိ႒ိကို လက္ခံေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟူ၍ အမည္ခံထားေသာ္လည္း တႏၲရဆန္ေသာ စိတၱဇအာ႐ုံအလုပ္ၿဖင္႔ အခ်ိန္ပုပ္ေနႀက၏။

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာသည္ စင္ႀကယ္ေသာ ဘာသာၿဖစ္၏။ သန္႔႐ွင္းေသာ ၀ါဒၿဖစ္၏။ မွန္ကန္ေသာအယူ႐ွိ၏။ မိမိတို႔၏ ေလာကီေလာကုတ္ တိုးတက္မႈကို မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားယူႀကရသည္။ ဘယ္ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္တို႔ကမွ ဓာတ္ခ်၍ မစႏုိင္မည္မဟုတ္။ မိမိတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ဗုဒၶဘုရားေဟာႀကားေသာ သမၸဒါ တရားၿဖင္႔ ႐ုိးသားစြာ ႀကိဳးစားရမည္သာ ၿဖစ္ေလသည္။

No comments:

Post a Comment