ကိုယ္ဟာ ဘယ္လိုလူမ်ဳိး ျဖစ္ေနမလဲ၊
ကိုယ္ဟာ ဘယ္လို ဘာသာ၀င္ ျဖစ္ေနမလဲ။ ေ၀ခဲြရ ခက္ပါတယ္။
လူမ်ဳိး ဘာသာ ခဲြျခားမယ္ဆိုရင္ေတာ့...
ကိုယ္ဟာ ဗမာလူမ်ဳိး၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္တယ္။ ေျဖစရာ အဆင္သင့္ရိွတယ္။
ဗမာလူမ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္ တည္ရိွေနၿပီး သူမ်ားေယာင္လို႔ လိုက္ေယာင္ၿပီး လူမ်ဳိးဘာသာ မခဲြျခားဘူးလို႔ မေျပာဆိုခ်င္ပါဘူး။
လူမ်ဳိး ဘာသာ မခဲြျခားသူဟာ ဘာသာမဲ့ျဖစ္ၿပီး Neutral သေဘာမ်ဳိး ရိွသင့္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးဆိုတာက မိဘက ႀကိဳတင္ျပ႒ာန္းထားတာဆိုေတာ့ အေျပာင္းအလဲ လုပ္လို႔မရဘူး။ ဘာသာကုိေတာ့ အေျပာင္းအလဲလုပ္ေပးလို႔ ရႏုိင္တယ္။ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဘာသာကို ယူႏုိင္သလို အေျပာင္းအလဲလည္း လုပ္ႏုိင္တယ္။ ဘယ္ဘာသာကိုမွ မကိုးကြယ္ဘဲ ဘာသာမဲ့အေနနဲ႔လည္း ေနႏုိင္ခြင့္တယ္။ ဘာသာမခဲြျခားသူဟာ ဘယ္လိုဘာသာကိုမွ မကိုးကြယ္သူ ဘာသာမဲ့ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွသာ သူေျပာတဲ့ ဘာသာမခဲြျခားဘူး..ဆိုတဲ့စကားကို ယုံၾကည္ထုိက္ပါတယ္။ ဘာသာတစ္ခုကို ယုံၾကည္ထားသူရဲ႕ ဘာသာမခဲြျခားဘူး..ဆိုတဲ့စကားဟာ ၾကားလို႔ေကာင္းယုံမွ်ပါပဲ။ ဒါကုိ တခ်ဳိ႕က ေယာင္၀ါး၀ါးနဲ႔ နားေယာင္ေနတတ္ေသးတယ္။ ပါးပါးနပ္နပ္ စဥ္းစားမိဖို႔လိုပါတယ္။
အတိတ္ျမန္မာ့သမိုင္းကို သုံးသပ္ၾကည့္ရင္ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာဖက္က သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႔ မခဲြျခားေသာ္လည္း တစ္ဖက္က ခဲြျခားခဲ့တာဟာ ၾကည့္ေလျမင္ေလပါပဲ။ ခဲြျခားျခင္းကို ရပ္စားမိသူတို႔က အမ်ဳိးဘာသာကိုကာကြယ္ဖို႔ တန္ျပန္ခဲြျခားျခင္း ကို ျပဳလုပ္ၾကတဲ့အခါတိုင္း ျပႆနာျဖစ္လာတာပါပဲ။ ခဲြျခားျခင္းနဲ႔ တန္ျပန္ခဲြျခားျခင္းဟာ ပဋိပကၡဖက္ကို ဦးတည္မသြားသင့္သလို သေဘာထားႀကီးျခင္းဟာလည္း ရုိးအတဲ့အဆင့္ကို ေရာက္မသြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုရင္ ပဋိပကၡျဖစ္ျခင္းဟာ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ ဖံြၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အတားအဆီးတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီး ရိုးအျခင္းဟာလည္း အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ ကြယ္ေပ်ာက္ဖို႔ အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခဲြျခားတဲ့ေနရာမွာ လိမၼာဖို႔ လိုပါတယ္။
အရာရာမွာ သတိထား ဆင္ျခင္မႈျပဳၿပီး ခဲြျခားမလား..မခဲြျခားဘူးလားဆိုတာ မဆုံးျဖတ္ရေသးတဲ့သူ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္ေသးသူ..မဆုံးျဖတ္ရေသးသူေတြလည္း ရိွေနတယ္။ အႏွီပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ မန္လည္ဆရာေတာႀကီရဲ႕ လကၤာကို ကုန္ၾကမ္းအျဖစ္ လက္ေဆာင္ေပးလိုပါရဲ႕။ အာရုံျပဳၿပီး ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကပါဦး။
“မသူေတာ့္ေလ်ာက္၊ သူက ေကာက္မူ၊ ေကာက္ေသာ္ေကာက္ခ်င္း၊ ေျမြႏွင့္ တြင္းသို႔၊ ေကာက္လွ်င္းတုံမွ၊ ဤေလာကႏိႈက္၊ ကိစၥၿပီးလို၊ ေရွးအဟုိက၊ သံကို ၾကြက္စား၊ သားကုိ စြန္ခ်ီ၊ ေရႊနီကား ေၾကး၊ ရင္ေသြး ေမ်ာက္ျဖစ္၊ လူစစ္ တသီး၊ သမီး ဆိတ္မ၊ ပုံကို ဆ၍၊ ၀ကၤ ၀ကၤ ီ၊ ပလီ ညဏ္ဆိုး၊ ထိုလူမ်ဳိးကို၊ အိုးရြဲ႕စေလာင္း၊ ပိတ္တုံေရွာင္းသို႔၊ ေစာင္းလွ်င္ ေစာင္းတူ၊ တည့္မူ တည့္လိုက္၊ မႈခ်င္းတုိက္ေလာ့”...(မဃပိုဒ္ ၂၁၇)
(သတိ=သူေကာက္လို႔ ကိုယ္ေကာက္တာဟာ အမိုက္ၿပိဳင္တာ မဟုတ္ပါ။ ကိစၥၿပီးဖို႔ ပညာၿပိဳင္တာပါ။ အိုးရြဲ႕လို႔ စေလာင္းရြဲ႕ေပးရတာဟာ အရြဲ႕ၿပိဳင္တာ မဟုတ္ပါ။ ရြဲ႕ေပးမွ လုံၿခံဳမွာ ျဖစ္လို႔ပါ။)
No comments:
Post a Comment