Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Tuesday, April 30, 2013

အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ၾကပါစို႔

* သရဏဂံု ေဆာက္တည္ရာဝယ္ *

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


သရဏ ဆုိသည္မွာ

ေဘးအႏၲရာယ္ကုိ တားဆီး ကာကြယ္ေပးတတ္ေသာ၊ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္ေသာ အရာ/ပုဂၢိဳလ္ ဟု
 အဓိပၸါယ္ရေပသည္။

ေဘးအႏၱရာယ္ဆုိသည္မွာ



    ၀ဋ္ေဘး (ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္)

    စိတ္ပူေလာင္မႈ

    ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ

    ဒုဂၢတိဘုံဆင္းရဲမႈ တုိ႔ကုိ ဆုိလုိသည္။ 



ထုိ(၄)မ်ဳိးေသာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈတုိ႕ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္ေသာ၊ 
တားဆီးကာကြယ္ေပးတတ္ေသာ အရာ/ပုဂၢိဳလ္ သည္ သရဏ ျဖစ္ေပ၏။

တနည္းအားျဖင့္ ကိေလသာ စိတ္အပူတုိ႔ကုိ သက္သာ ေလ်ာ့ပါးသြားေစမွသာလ်င္ သရဏ 
ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သရဏ ဆုိသည္မွာ ကုိးကြယ္ရာပင္ျဖစ္၏။

ထုိသုိ႔ (၄)မ်ဳိးေသာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ စိတ္ပူေလာင္မႈ တုိ႔ကုိ 
မသက္သာေစႏုိင္ေသာ၊ ကာကြယ္တားဆီးျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္ေသာ အရာတုိ႔သည္ သရဏ 
မမည္ေပ။ သရဏ မျဖစ္လ်င္ ကုိးကြယ္ရန္မထုိက္၊ ၾကည္ညိဳရန္မထုိက္ေပ။ ကုိးကြယ္ရာ 
မျဖစ္ေပ။



ဗုဒၶ သည္ သရဏ ျဖစ္၏။ ဓမၼ သည္လည္း သရဏ ျဖစ္၏။ သံဃာ သည္လည္း သရဏ ျဖစ္၏။



ဗုဒၶ သည္ ေဘးဒုကၡမ်ားကုိ တားျမစ္ေပးတတ္၏။ အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ကုိ 
တားဆီးေပးတတ္သည္။

ေကာင္းရာကုိ လမ္းညႊန္ေပး၏။ အက်ဳိးစီးပြားေကာင္းကုိလည္း ျဖစ္ေစတတ္သည္။

ေဘးဒုကၡမ်ားမျဖစ္ေစရန္ မေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ မျပဳလုပ္ရန္၊ မေျပာဆုိရန္၊ 
မၾကံစည္ဖုိ႔ရန္ ဆုံးမ ေပးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ 
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမ်ားရေစရန္ ေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ ေျပာဆုိ 
ၾကံစည္ၾကဖုိ႔ရန္လည္းေကာင္း လမ္းညႊန္ေပးေလသည္။

ထုိေၾကာင့္ သရဏ ျဖစ္ေပ၏။



ဓမၼ ဆုိသည္မွာ မဂ္ေလးတန္၊ ဖုိလ္ေလးတန္၊ နိဗၺာန္ ဟူေသာ ေလာကုတၱရာကုိးပါး 
ႏွင့္ သုတၱန္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ဟူေသာ ပဋိကတ္ သုံးပုံတုိ႔ ပင္ျဖစ္ေပ၏။

ထုိဓမၼ သည္ ဘ၀ကႏၱာရခရီးခဲမွ လြန္ေျမာက္ေစသည္၊ ထုတ္ေဆာင္ေပးတတ္သည္။ 
ဘ၀အခက္အခဲမ်ားကုိ လြန္ေျမာက္ေစတတ္သည္။ ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈတုိ႔ကုိ 
သက္သာေစသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သရဏ ျဖစ္ေပ၏။



သံဃာအား နည္းနည္းေလး လွဴရုံမွ်ျဖင့္ ၾကီးက်ယ္ မ်ားျပားေသာ အက်ဳိးထူးမ်ားကုိ
 ရေစတတ္သည္။ ျမတ္ေသာ အလွဴကုိ ထုိက္တန္ေတာ္မူျခင္းသည္ အရိယာသံဃာ၏ ဂုဏ္ရည္ 
ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာသည္လည္း သရဏ မည္ေပ၏။ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ တြင္ သံဃာသည္
 အရိယာသံဃာကုိ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ” 
(သံဃာကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ ပါ၏) ဟု ဆုိရာ၌ သမုတိသံဃာ (ပုထုဇဥ္ ရဟန္း သံဃာ) 
မ်ားမွ တဆင့္ အရိယာသံဃာတုိ႔၏ ဂုဏ္ရည္တုိ႔ ကုိ သတိရ အမွတ္ရလ်က္ ရည္မွန္းလ်က္
 ရြတ္ဆုိရေပမည္။

ဥပမာ..ေစတီေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ရွိခုိးတုိင္း ထုိဆင္းတုေတာ္မွတဆင့္ 
ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ထြင္းေဖာက္ အာရုံျပဳရပါသည္။ ထုိ႔အတူပါပဲ 
ပုထုဇဥ္ ရဟန္း သံဃာတုိ႔ကုိ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကဲ့သုိ႔ သေဘာထားလ်က္ အရိယာ 
ျဖစ္ျပီးေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ ဂုဏ္ရည္ထိေအာင္ ရည္မွန္းလ်က္ ကုိးကြယ္ 
ဆည္းကပ္ႏိုင္ပါမွ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ စစ္စစ္ကုိ ရေပမည္။ သံဃာကုိ သင္ေပးေနတဲ့ 
ဆရာပဲလုိ႔ ဆရာ အဆင့္ေလာက္ သတ္မွတ္ရုံမွ်ျဖင့္ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ မျဖစ္ေသးေပ။
 သရဏဂုံ စစ္စစ္ ရေအာင္ အရိယာ သံဃာထိေအာင္ ရည္မွန္း ပူေဇာ္ ကုိးကြယ္ရေပမည္။



သရဏဂုံ = သရဏ + ဂမန

သရဏဂုံ ဆုိသည္မွာ သရဏ ႏွင့္ ဂမန ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ဂမန ဆုိသည္မွာ 
အသိအမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိသရဏသုံးပါး ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ ၏ အထက္ပါ အရည္အေသြး ဂုဏ္ရည္မ်ားကုိ 
အာရုံျပဳျပီး ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ေသာ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါျဖစ္ဖုိ႔ရန္ လုိေပသည္။ 
ထုိသဒၶါကုိ အေျခခံလ်င္ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ ထုိ မွန္ကန္ေသာ ယုံၾကည္မႈ 
သဒၶါ သည္ပင္လ်င္ ဂမန မည္ေပသည္။

ထုိေၾကာင့္ သရဏဂမန(သရဏဂုံ) သည္ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ေရာက္ေနေသာ ယုံၾကည္မႈသဒၶါ 
ႏွင့္ အသိမွန္ (သမၼာဒိ႒ိ) ျဖစ္၏။

လြယ္လြယ္ျဖင့္ တုိတုိဆုိရလ်င္ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ သိမွတ္ျခင္း ဟုလည္း 
အဓိပၸါယ္ရေပသည္။ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ သိမွတ္ရာ၌ ထုိမွန္ကန္ေသာ ယုံၾကည္မႈသဒၶါ 
သည္ ေရွးဦးစြာ အေရးၾကီးေပသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ မွန္ကန္ေသာ သဒၶါျဖစ္ပါမွ 
သရဏဂုံတည္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။



သရဏဂုံ အမ်ဳိးအစား (၂) မ်ဳိးရွိေလသည္။

ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ ႏွင့္

ေလာကီသရဏဂုံ

တုိ႔ျဖစ္၏။



ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ ဆုိသည္မွာ သစၥာေလးပါးကုိ သိျမင္ျပီးသူ၏ သႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ 
ရတနာသုံးပါးအေပၚ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာစိတ္ျဖစ္၏။ သစၥာသိသူ၏ သရဏဂုံ ျဖစ္သည္။ 
ေလာကုတၱရာသရဏဂုံသည္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိ၊ ညစ္ညဴးျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေပ။ 
မဂ္စိတ္ႏွင့္ အတူတူျဖစ္ေသာ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္စိတ္ 
ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မွသာလ်င္ ေလာကုတၱရာသရဏဂုံကုိ 
ရေပမည္။ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မရႏုိင္ေပ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။



ပုထုဇဥ္တုိ႔သႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ယုံၾကည္ အားကုိးမႈ စိတ္သည္ 
ေလာကီသရဏဂုံျဖစ္၏။ ေလာကီသရဏဂုံႏွင့္ ကိေလသာတုိ႔ကုိ ေခတၱ ခဏမွ် 
ပယ္ႏုိင္ေလသည္။ တဒဂၤပဟာန္ျဖင့္ ကိေလသာကုိ ပယ္ျခင္းျဖစ္၏။



ေလာကီသရဏဂုံသည္ ညစ္ညဴးတတ္သည္ ပ်က္စီးတတ္ေပသည္။

ရတနာသုံးပါးအေပၚ နားမလည္ျခင္း(အ၀ိဇၨာ)၊ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ရည္တုိ႔ကုိ ဟုတ္မွ
 ဟုတ္ပါ့မလားဟု သံသယျဖစ္ေနျခင္း (၀ိစိကိစၧာ) တုိ႔သည္ ေလာကီသရဏံဂုံ 
ညစ္ႏြမ္းတတ္ေပသည္။ တကယ္ နားလည္ျပီး ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ႏုိင္ပါမွလည္း 
သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေသာ ေလာကီသရဏဂုံ စစ္စစ္ကုိ ရေပမည္။



ေလာကီသရဏဂုံသည္ ပ်က္စီးတတ္ေပသည္။ ပ်က္စီးရာ၌လည္း အျပစ္ရွိေသာ ပ်က္စီးျခင္း 
ႏွင့္ အျပစ္မရွိေသာ ပ်က္စီးျခင္းဟု (၂)မ်ဳိးရွိ၏။

အျပစ္ရွိေသာ ပ်က္စီးျခင္းမွာ…ဘာသာေျပာင္း ကုိးကြယ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ 
တနည္းအားျဖင့္ သရဏ မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားကုိ လက္ခံခ်င္ေသာ (တဏွာ) ႏွင့္ ထုိ သရဏ 
မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားကုိ မွန္တယ္ထင္ေသာ (ဒိ႒ိ) ရွိလ်င္ အျပစ္ရွိေသာ ပ်က္ျခင္း 
ျဖစ္ေလသည္။



အျပစ္မရွိေသာ ပ်က္စီးျခင္းမွာေတာ့..ေသဆုံးသြားေသာအခါ ျဖစ္ပါသည္။ ေသေသာအခါ 
စိတ္မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ထားေသာ ေလာကီသရဏဂုံ ပ်က္စီးသြားေတာ့သည္။ 
အျပစ္မရွိေသာ ပ်က္စီးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။



ဘာသာျခား ပုဂၢိဳလ္တဦးအား မိမိ၏ ဆရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေဆြမ်ဳိး 
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္ေသာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေက်းဇူးတင္ေသာ 
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း ကန္ေတာ့ လ်င္ ေလာကီသရဏဂုံ မပ်က္စီးႏုိင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ 
ယခုေခတ္ အထက္လူၾကီး ျဖစ္ေနလုိ႔ ေၾကာက္လုိ႔ လက္အုပ္ခ်ီေသာအားျဖင့္လည္း 
ကုိယ္ေဆာက္တည္ထားေသာ သရဏဂုံ မပ်က္စီးႏုိင္ပါဘူး။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေတာ့ သရဏမဟုတ္ေတာ့အရာတုိ႔ကုိ သဒၶါျဖင့္ ကုိးကြယ္လ်င္ သရဏဂုံ 
ညစ္ႏြမ္း ပ်က္စီး ပါေတာ့သည္။



သရဏဂုံ ေဆာက္တည္ရာမွာ..ျမန္မာလုိ အဓိပၸါယ္ျဖင့္လည္း ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါသည္…



    တပည့္ေတာ္၏ အသက္ ႏွင့္ ခႏၶာကုိ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ တုိ႔အား လွဴဒါန္းပါ၏။ 
(ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္ေနပါေစ ရတနာ သုံးပါးတုိ႔အေပၚ၌ ထားရွိေသာ ယုံၾကည္မႈ 
ဆည္းကပ္မႈ သဒၶါကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မစြန္႔ဘူး ဟု အဓိပၸါယ္ရေပသည္။)

    မွီခုိစရာ အားကုိးစရာ ဆည္းကပ္စရာ အလုပ္အေကြ်းျပဳစရာ 
ရွိပါက..ရတနာသုံးပါးတုိ႔အတြက္ပဲ ျပဳမည္။

    လက္အုပ္ခ်ီ အရုိအေသျပဳ ရွိခုိးတဲ့အခါမွာလည္း ရတနာသုံးပါးကုိပဲ ရွိခုိး 
ကန္ေတာ့ မည္။

    တပည့္အျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္ ေသာ အခါမွာလည္း ရတနာသုံးပါးထံမွာပဲ တပည့္ခံ 
ခ်ဥ္းကပ္မည္။ 



ထုိသုိ႔ ရြတ္ဆုိျခင္းအားျဖင့္လည္း ေလာကီသရဏဂုံကုိ ေဆာက္တည္ရာေရာက္ပါသည္။



အထက္ပါတုိ႔မွာ..သရဏဂုံကုိ ေဆာက္တည္ျခင္းနဲ႔ ပက္သက္ေသာ အေလး အနက္ထားရမည့္ 
အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သရဏဂုံကုိ စစ္စစ္ကုိ ရၾကေစျခင္းအက်ဳိးငွာ 
ေရးသားလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



ေအာက္ပါတရားေတာ္မ်ားအား နာၾကားမွတ္သားျပီး ေရးသားထားပါသည္



ဗုဒၶဘာသာအေျခခံတရားေတာ္မ်ား – ေဒါက္တာ သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ

သရဏဂုံ(၃)ပါးတရားေတာ္ – ေဒါက္တာအရွင္ဥာဏိႆရ

သရဏဂုံတရားေတာ္ – အရွင္ေကာသလႅ (ဓမၼေစတီ)



ဓမၼဒါန မွ်ေဝလွ်က္

ၿမတ္ေသာေမာင္

                                                                                 ================================

ျမန္မာတုိ႔သည္ ေရခံေျမခံ ေကာင္းမ်ားျဖင့္ အတိတ္ေကာင္း၊ သမုိင္းေကာင္း အစဥ္အလာမ်ား ထင္ရွားစြာ ရွိခဲ့ေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တုိင္ ရပ္တည္ႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံ၊ ထင္ရွားသည့္ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ကိုးကြယ္မႈ၊ ဘာသာ စကား၊ စာေပ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ၊ လက္မႈ အသက္ေမြးမႈ ပညာရပ္ မ်ားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ မ်ားစြာ လိမ္းက်ံ ထံုမြမ္းေသာ ႏုိင္ငံအ...ျဖစ္ ထူးျခား ထင္ရွားစြာ ရပ္တည္ လာခဲ့သည္။
ျမန္မာတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ားသည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ အဆံုးအမျဖင့္''ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း'' ဟူေသာ ဟီရိၾသတၱပၸ ေလာကပါလ တရားႏွစ္ပါး အေျခခံ၍ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု တို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈ က်င့္ဝတ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္း လာခဲ့ၾကေပသည္။ ျမန္မာတုိ႔သည္ ဇာတိကို ခ်စ္သည္။ ႏုိင္ငံကို ခ်စ္သည္။ အသိ ဥာဏ္ ၾကြယ္ဝ၍ ဘာသာ သာသနာကို ႐ိုေသ ေလးျမတ္သည့္ ႏွလံုးသား လွပ ကိုယ္ က်င့္သိကၡာ ျပည့္ဝသည့္ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ဤကဲ့သို႔ အစဥ္အလာ ႀကီးမားစြာ နက္႐ိႈင္းၿပီး ျမတ္ႏုိး ႏွစ္သက္ဖြယ္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြမ်ားကို မယိမ္းမယိုင္ ခုိင္ၿမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္း ရမည္မွာ ႏုိင္ငံသားတုိင္း၏ တာဝန္ ျဖစ္ေပသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ လူမ်ဳိးေပ်ာက္မွာ စိုးရပါသည္။ ေျမမ်ဳိ၍ လူမ်ဳိး မကြယ္ေပ်ာက္၊ လူမ်ဳိမွသာ လူမ်ဳိး ကြယ္ေပ်ာက္ ႏုိင္ပါသည္။

ျမန္မာတုိ႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ တရားကို ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္ ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားသည္ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ရန္ တာဝန္ ရွိေၾကာင္းကို ဆံုးမ ေဟာၾကားေတာ္ မူၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဓမၼစာေပ မ်ားကို ေရးသားၾက သကဲ့သို႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္တုိ႔ အျမင္မွန္၊ အသိမွန္မ်ား ရေစရန္ ေဟာၾကားျခင္းမ်ား ရွိပါသည္။ ဆရာတင္မွား၍ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး မေမွာက္ေစရန္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ရာ အစစ္အမွန္ ကိုလည္း ၫႊန္ျပေတာ္ မူၾကပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံကို နယ္ခ်ဲ႕တို႔ သိမ္းသြင္း အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ ျမန္မာတုိ႔ အိုးအိမ္ တုိက္တာ အေဆာက္အအံု မ်ားႏွင့္အတူ အက်င့္စာရိတၱ မ်ားပါ ပ်က္ယြင္း လာခဲ့ရသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ားကို ထိပါး ႐ိုက္ခတ္ျခင္း ခံလာရေတာ့သည္။ ျမန္မာတုိ႔၏ ႐ိုးသားျခင္း၊ အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚ မက်ယ္ျပန္႔ျခင္း၊ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ထိန္း ရမည္ကို အေလးအနက္ ထားရမွန္း အသိမ်ား နည္းပါး ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာတုိ႔သည္ စိတ္ေကာင္းရွိ၏။ ဧည့္ဝတ္ ေက်ပြန္၏။ လူခ်င္း ခင္လာလွ်င္ မည္သူ႔ကို မဆုိ ေဆြမ်ဳိး အရင္းသဖြယ္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ ယံုၾကည္ တတ္ၾကသည္။ ပစၥည္း ဥစၥာကို ရွာေဖြလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ သံုးစြဲလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ စနစ္တက် မရွိ ေပါ့ဆစြာ သံုးသည္။ ကုန္၍ ကုန္မွန္းမသိ၊ မြဲျပာက်မွ လူမ်ဳိးႏွင့္ ဘာသာတရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ျဖစ္သလုိ ရင္ဆုိင္ၾကသည္။ ဤအားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ တုိင္းတစ္ပါးသား မ်ားက ဗဟုသုတ နည္းပါးၿပီး ႐ိုးသားေသာ မိဘမ်ားကို ေငြေၾကး ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ မွ်ားကာ ျမန္မာ မိန္းကေလးတုိ႔အား အထင္ေသးစြာ ခ်ဥ္းကပ္ သိမ္းပိုက္ ၾကေလသည္။

တုိင္းတစ္ပါးသား တုိ႔သည္ ယခင္က အလုပ္လုပ္ရန္၊ စီးပြားရွာရန္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ျမန္မာတုိ႔က ထုိသူတုိ႔ကို ခုိင္းခဲ့ၾကသည္။ ကာလ ၾကာလာေသာ္ ျမန္မာတုိ႔ကို သူတုိ႔က ျပန္လည္ ခုိင္းေစ ေနေပၿပီ။ ပစၥည္း ဥစၥာမ်ားျဖင့္ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးၿပီး ဗဟုသုတ နည္းပါးေသာ အမ်ဳိးသမီး မ်ားကို သိမ္းပိုက္ၾကသည္။ မိဘ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအဝိုင္း အခ်ဳိ႕ကလည္း ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာသည္ကို ေက်နပ္အားရ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ အမ်ဳိးပ်က္၊ ဘာသာပ်က္ သြားသည္ဟု ဂ႐ုမထား မိေတာ့ပါ။ ၎တုိ႔ ေမြးဖြား လာေသာ ရင္ေသြးမ်ားကား ျမန္မာေသြး၊ ျမန္မာလူမ်ဳိး မ်ား မဟုတ္ေတာ့ပါ။

လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ေလးဆယ္က ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီး ေသာ ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္ ဝန္ထမ္းေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္ သူငယ္ခ်င္း အမ်ဳိး သမီး တစ္ေယာက္သည္ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံသား တစ္ေယာက္ႏွင့္ အေၾကာင္း ပါသြားၿပီး ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံသို႔ လုိက္သြားပါသည္။ တခ်ဳိ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူမ ခ်မ္းသာေနေၾကာင္း၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသို႔ ျပန္လာလွ်င္ သူ႔ေဆြမ်ဳိးမ်ားကို ေထာက္ပံ့သြားေၾကာင္း၊ လွဴဒါန္း သြားေၾကာင္းကို အားက်ျခင္း၊ ဂုဏ္ယူျခင္း မ်ားျဖင့္ ေျပာဆုိပါသည္။ စာေရးသူကား ဂုဏ္မယူႏုိင္ပါ။ သူမ ခ်မ္းသာသည္ကို ဝမ္းသာေသာ္လည္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား မျဖစ္ေတာ့၍ ႏွေျမာတသ ျဖစ္မိပါသည္။ ပညာတတ္ ဝန္ထမ္းေကာင္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား တစ္ေယာက္ ဆံုး႐ံႈး၍ ျဖစ္သည္။ သူ၏ မ်ဳိးဆက္မ်ား ျမန္မာ လူမ်ဳိး ျဖစ္မလာ ႏုိင္ေတာ့ပါ။

ေနာက္ထပ္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္လည္း ရွိပါသည္။ သူမကား သံ႐ံုး တစ္႐ံုးမွ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳပါသည္။ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရၿပီးေသာ အခါ အဆင္မေျပ ျဖစ္၍ အိမ္ေထာင္ေရး ၿပိဳကြဲသြားပါသည္။ သူ႔ခင္ပြန္းကေနာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားပါသည္။ သူငယ္ခ်င္း၏ဆႏၵျဖစ္ေသာ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ကား မိုးတိမ္ႏွယ္ လြင့္ပါး ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့ရပါသည္။ သူမ၏ ရင္ေသြးမ်ားကား သူမႏွင့္ေနၿပီး ျမန္မာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေနခဲ့ပါ၍ ေတာ္ပါေသးသည္။ ျမန္မာတုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ ့အစဥ္တြင္ ဆုိ႐ိုးစကား တစ္ခု ရွိခဲ့ပါသည္။ ''အိမ္ေထာင္မႈ၊ ဘုရား တည္၊ ေဆးမင္ရည္ စုတ္ထုိး ဤသုံးခ်က္ မပိုင္လွ်င္ ေနာင္ျပင္ရန္ ခက္သည့္ အမ်ဳိး'' ျဖစ္သည္။

ျမန္မာလူမ်ဳိး တုိ႔သည္ ဘုရားတည္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း၊ ေဆးမင္ရည္မ်ား စုတ္ျဖင့္ ထုိးရာတြင္ တည္ၿပီး၊ ျပဳၿပီး၊ ထုိးၿပီးမွ ျပင္၍ ဖ်က္၍ မရပါ။ ဘဝအတြက္ အေရးပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည့္ စကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘဝအတြက္၊ လူမ်ဳိးအတြက္၊ ဘာသာ သာသနာ အတြက္ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္၊ လူမ်ဳိးဂုဏ္၊ ဇာတိဂုဏ္၊ မိသားစု ေဆြမ်ဳိးဂုဏ္ မပ်က္ေအာင္ ဆင္ျခင္ ထိန္းသိမ္းရမည္ ျဖစ္သည္။

ယခုအခါသည္ Globalization အရ ကမၻာႀကီးသည္ ရြာႀကီး တစ္ရြာ ျဖစ္လာေပၿပီ။ အေနာက္တုိင္းက ျဖစ္ပ်က္သမွ် အေရွ႕တုိင္း ႏုိင္ငံမ်ားက တစ္ခ်ိန္တည္း သိရွိႏုိင္ေပၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာေခတ္၊ ဆက္သြယ္ေရး ၿဂိဳဟ္တုေခတ္၊ အင္တာနက္ ကြန္ရက္ေခတ္သို႔ ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။ ႏုိင္ငံတကာမွ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားသည္လည္း ျမန္မာ တုိ႔၏ အစဥ္အလာ ႀကီးမား ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ခဲ့ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ တံခါးကို အတင္း ဝင္တုိးလ်က္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူငယ္ တုိ႔သည္ ႏုိင္ငံတကာ၏ ေကာင္းသည့္ အခ်က္ မ်ားကိုသာ အတုယူ ေစခ်င္ပါသည္။ မေကာင္းသည္ကိုေတာ့ အတုမယူ ေစခ်င္ပါ။ ျမန္မာ မိန္းကေလးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ေသာ အမူအရာႏွင့္ ဣေႁႏၵ ထိန္းသိမ္းမႈျဖင့္ ျမန္မာကို ကမၻာက အထင္ႀကီး ေလးစား ေစခ်င္ပါသည္။

ျမန္မာတုိ႔ ႏုိင္ငံကိုခ်စ္ၿပီး အမ်ဳိး၊ ဘာသာ သာသနာကို သမုိင္းစဥ္ဆက္ ေစာင့္ထိန္း ခဲ့သည္ကို သာဓက ႏွစ္ခုျဖင့္ တင္ျပပါမည္။ ေအဒီ(၁ဝ၄၃- ၁ဝ၁၇) မြန္တုိ႔ဌာနီ ဟံသာဝတီတြင္ တိႆမင္းသည္ မူလ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျဗဟၼဏ အမတ္မ်ား သိမ္းသြင္းေသာ အခါ ဗုဒၶ ဘာသာအား ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရား နည္းပါး၍ ျဗဟၼာကို ကိုးကြယ္သူ ျဖစ္သြားသည္။ သူ၏ တုိင္းသူ ျပည္သား မ်ားအားလည္း ဗုဒ ၶဆင္းတုေတာ္ မကိုးကြယ္ရ၊ ကိုးကြယ္သူမ်ားကို ေသဒဏ္ေပးမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ခဲ့သည္။ ဘာသာေရးထက္ အသက္ကို တြယ္တာသူ အမ်ားစုတို႔သည္ မိမိတုိ႔ ကိုးကြယ္သည့္ ဗုဒၶ ႐ုပ္တုမ်ားကို ေရထဲသို႔ ေမွ်ာခ်ျခင္း၊ မီး႐ိႈ႕ျခင္း၊ ေဝးလံလွေသာ ေတာနက္ထဲသို႔ ပစ္ထားျခင္း မ်ားျဖင့္ အယူဝါဒကို စြန္႔ၾကသည္။ ဟံသာဝတီ ၿမိဳ႕သူ သူေဌးသမီးေလး တလေထာ္ကား သူ႔ကိုးကြယ္မႈကို မစြန္႔၊ သူ႔အိမ္ထဲတြင္ ဗုဒၶ ဆင္းတုကို ကိုးကြယ္လ်က္ ရွိသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ အေျခြအရံ မ်ားႏွင့္အတူ ေရခ်ဳိး ဆင္းေသာအခါ ေရထဲတြင္ ေမ်ာလာေသာ ဆင္းတုေတာ္ ရွစ္ဆူကို မိမိ ကိုယ္တုိင္ ဆယ္ယူ၍အေျခြအရံ မ်ားကို လည္း ဆယ္ယူ ေစသည္။ ရံေရြမ်ားက ႐ုပ္တု ကိုးကြယ္လွ်င္ သတ္ရန္ ဘုရင္ႀကီးက အမိန္႔ထုတ္ ထားေၾကာင္း မဆယ္ယူရန္ တားျမစ္ၾကသည္။ တလေထာ္က အသက္ ေသရန္ မေၾကာက္ ဗုဒၶဆင္းတုေတြ သယ္ယူျခင္းကို သူတာဝန္ ယူေၾကာင္း ေျပာ၍ ဆယ္ယူ ကိုးကြယ္ ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရင္တိႆ ၾကားေသာအခါ တလေထာ္အား ဖမ္းဆီးၿပီး ဆင္ဆုိးႀကီး မ်ားကို အရက္ျပင္း တုိက္၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုိးသတ္ ေစခဲ့သည္။ ဆင္မ်ားကား သရဏဂံု တည္သူ တလေထာ္အား မထုိးဝံ့ဘဲ ဝူးဝူးဝါးဝါး ေအာ္ကာ ေနာက္သို႔ ဆုတ္ေျပး သြားၾကသည္။ ဆင္နင္း၍ မေသ မီးဖုိကာ မီးျဖင့္ ႐ိႈ႕ေသာ္လည္း အလွ်ံ တညီးညီး ထုိမီးသည္ တရားရွင္ မေလး တလေထာ္အား ေမြးညင္း တစ္ပင္မွ်ပင္ ေလာင္ကြၽမ္းေစျခင္း အလ်ဥ္း မျပဳႏုိင္ခဲ့ေခ်။ ေနာက္ဆံုး ေျမဖုိ႔ သတ္ရန္ စီစဥ္ၿပီး ေျမမဖုိ႔မီ ဘုရင္က သင့္အိမ္က ဗုဒၶ႐ုပ္တု ရွစ္ဆူကို ဤနန္းရင္ျပင္ အတြင္းသို႔ ေကာင္းကင္မွ စ်ာန္ျဖင့္ ၾကြလာေအာင္ ပင့္ေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ အသက္ ခ်မ္းသာေပးမည္။ သူကိုယ္တုိင္ ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ ခံယူမည္ဟု ေျပာဆုိေလသည္။ ဘုရင္ႏွင့္ သူ၏ အမတ္တုိ႔ကား တလေထာ္ မလုပ္ႏုိင္ဟု ယံုၾကည္ ၾကေလသည္။ တလေထာ္က ရတနာ သံုးပါးကို ယံုၾကည္သူ ျဖစ္၍ ''ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို အသက္ႏွင့္ ရင္းကာ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ ခဲ့ပါသည္။ ရတနာ ျမတ္သံုးပါး ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲ ႀကီးျမတ္ေတာ္ မူပါသည္။ ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္စား ႐ုပ္ပြားေတာ္ ရွစ္ဆူ တုိ႔သည္ တိႆဘုရင္ နန္းရင္ျပင္ေပၚ ေကာင္းကင္ထက္၌ ၾကြလာစံပယ္ တည္ေတာ္မူ ၾကပါေစသား'' ဟု သစၥာဆုိ ဆုေတာင္း လုိက္ပါသည္။ သစၥာစကား ဆံုးသည္ႏွင့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ ရွစ္ဆူသည္ ေကာင္းကင္ခရီးက စ်ာန္ျဖင့္ ဘုရင့္ နန္းေတာ္ ေကာင္းကင္ယံဝယ္ ေရႊေရာင္ တဝင္းဝင္း ေရာက္ရွိ စံျမန္း ေနပါေတာ့သည္။ တိႆဘုရင္ႏွင့္ တုိင္းသူ ျပည္သားတုိ႔သည္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္သြားၾက သည္။

ပုဂံျပည့္ရွင္ က်န္စစ္သား မင္းႀကီးသည္ သမီးေတာ္ ေရႊအိမ္စည္ႏွင့္ အရိယံ ႏြယ္ဖြား ပဋိကၠရား မင္းသားတုိ႔ လူငယ္ဘာဝ ရည္ငံေနၾကသည္ကို သိေသာအခါ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ ျပင္းထန္စြာ ျငင္းဆန္ ခဲ့ပါသည္။ တူေတာ္ ေစာယြန္း မင္းသားႏွင့္ သမီးေတာ္ကို လက္ဆက္ ေပးျခင္းျဖင့္ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္ အစဥ္အလာ ကို အေလးထား ထိန္းသိမ္း ခဲ့သည္ကို ျမန္မာ့ သမုိင္းတြင္ ထင္ရွား ရွိခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာရွႏုိင္ငံ အသီးသီးႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ေသာ လမ္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ကမၻာတစ္ဝန္းႏွင့္ ေရလမ္း၊ ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္း အသီးသီး ဆက္သြယ္ သြားလာ ၾကေတာ့မည္။ အမ်ဳိးသမီး၊ အမ်ဳိးသားမ်ား အိမ္ေထာင္ဖက္ မ်ားကို ''က်ား'' ျဖစ္လွ်င္ ၿပီးေရာ၊ ''မ''ျဖစ္လွ်င္ ၿပီးေရာ သေဘာ မထားဘဲ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာ သာသနာ အေရး ခ်င့္ခ်ိန္ ေတြးေတာၿပီး လူမ်ဳိးစည္းကို ေစာင့္ထိန္း ရပါမည္။ လူ႔စည္းကို မေစာင့္ထိန္း ႏုိင္ပါလွ်င္ လူမ်ဳိးပါ ကြယ္၍ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ သာသနာပါ ေပ်ာက္ကြယ္ ႏုိင္သည္ကို သတိထား ရေပမည္။

စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာမ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မညံ့ခဲ့ၾကပါ။ ယခုအခါ ႏုိင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ မီးေမာင္း ထုိးျပ၍ ႏုိင္ငံေတာ္ ႀကီးကို ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေအာင္ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ မ်ားကို ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း လက္လွမ္းမီ သေလာက္ အသိတရားမ်ား မွ်ေဝ ေပးျခင္းျဖင့္ ဝိုင္းဝန္း တူညီစြာ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္ ဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားသည့္ သိဂၤါေလာဝါဒ သုတ္လာ အတုိင္း အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ေစာင့္ထိန္း ႏုိင္ရန္ တင္ျပအပ္ပါသည္။

30.4.2013

ေဆာင္းပါးရွင္- ေမခ်ဳိ(ပ်ဥ္းမနား)

No comments:

Post a Comment