Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Friday, June 21, 2013

[[ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုုေသာ္ ]]

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 အခါတစ္ပါး ၌ လူတစ္ေယာက္သည္ ခရီးတစ္ခုုသိုု႔ သြားေလ၏။
ေခ်ာင္းရိုုးတစ္ခုုသိုု႔ အေရာက္တြင္ တံငါသည္ တစ္ဦး ငါးမွ်ား ေနသည္ကိုုေတြ႕၏ ။ ထို
သူ...လည္း တံငါသည္အနီးသိုု႔ ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပီး စူးစမ္းေလသည္။ ထိုု႔ေနာက္တံငါသည္
၏ ငါးမွ်ားႀကိဳး၌ ငါးႀကီးမ်ား ဆက္တိုုက္မိသည္ကိုု ျမင္ေတြ႕ရေလသည္။ ထိုု အခါတြင္
ခရီးသည္မွ တံငါသည္အား အေဆြေတာ္ အဘယ္ေၾကာင့္ ငါးႀကီးမ်ားသာ ဖမ္းဆီးရမိ
ပါသနည္း ဟုု ေမးျမန္းေသာအခါတြင္တံငါသည္မွ အေဆြေတာ္ခရီးသြား ကြ်န္ဳပ္သည္
ငါးဖမ္းျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းျပဳေနသည္မွာ ငယ္စဥ္ကပင္ျဖစ္သည္။ မည္
သည့္ ေရစပ္တြင္ မည္သည့္ငါး ခိုုေအာင္းတတ္သည္၊ မည့္သည့္ ငါးကိုု မည္သည့္အ
စာျဖင့္ မွ်ားမွသာလွ်င္ ဖမ္းမိနိုုင္မည္၊ မည္သည့္ေန႔မ်ိဳး အခ်ိန္အခါမ်ိဳးတြင္ ငါးမရွာအပ္၊
မည္သည့္ အခ်ိန္အခါမ်ိဳး၌သာ ငါးရွာအပ္သည္။ ဖမ္းဆီး ရာတြင္ ေရတက္ ေရက် အ
ခ်ိန္မွ အစ ငါးနွင့္ေရ အေၾကာင္းကိုု သိရွိနားလည္ထား၍ ဖမ္းဆီးရာတြင္ လြယ္ကူျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ငါးဖမ္းျခင္း အတတ္ပညာတြင္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ားကိုု ကြ်န္ဳပ္သိ
ရွိၿပီး ျဖစ္၍ ဤသည္ကား ကြ်န္ဳပ္၏ အတတ္ပညာပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ခရီးသြားလူ
လည္း မိမိစိတ္ထဲတြင္ တံငါသမားသည္ ငယ္စဥ္ ကတည္းကပင္ ငါးဖမ္းျခင္း အတတ္
ကိုုျပဳမူေဆာင္ရြက္လာေသာေၾကာင့္ တံငါအတတ္၌ ကြ်မ္းက်င္ရာ လ္ိမၼာရာတည္းဟုု
မွတ္သားၿပီး ခရီးဆက္ေလ၏။

ထိုု႔ေနာက္ သစ္သီးဝလံ ပန္းမာန္မ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္လွေသာ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ တစ္ခုုသိုု႔
ေရာက္ေလသည္။ ခရီးသြားလည္း လြန္စြာစိတ္ဝင္စား၍ ထိုုဥယ်ာဥ္ အတြင္းသိုု႔ ဝင္ၿပီး
စူးစမ္းေလသည္။ ထိုုအခါ ေျမႀကီးထြန္ယက္ စိုုက္ပ်ိဳးေနေသာ ဥယ်ာဥ္သမားကိုု ေတြ႕
ၿပီး အေဆြေတာ္ဥယ်ာဥ္လုုပ္သား ဤမွ်ေလာက္ သစ္သီးဝလံ ပန္းမာန္မ်ားျဖင့္ေအာင္
ျမင္ေအာင္ အသင္မည္သိုု႔ စိုုက္ပ်ိဳးပါသနည္း ဟုုေမးေလသည္။ ဥယ်ာဥ္သမား လည္း
မဆိုုင္းမတြပင္ အေဆြေတာ္ခရီးသြား ဤေျမႀကီးသည္ လြန္စြာေျမၾသဇာေကာင္းေသါ
ေျမႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ သိုု႔ေသာ္ စိုုက္ပ်ိဳးသီးနွံ ပန္းမာန္မ်ား စိုုက္ပ်ိဳးတိုုင္း ေအာင္ျမင္ျဖစ္
ထြန္းေအာင္ အခ်ိန္အခါတစ္ခုု တည္ေဆာက္ရပါသည္။ စိတ္ရွည္၍ ဇဲြ နွင့္ေဆာင္ရြက္
နိုုင္ရမည္။ မိမိ၏ သစ္ပင္ပန္းမာန္မ်ားတြင္ က်ေရာက္တတ္ေသာ ပိုုးမႊား အႏၲရာယ္တိုု႔
ကိုု လည္းကာကြယ္တတ္ရပါမည္။ မိမိ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ အတြင္းသိုု႔ ဝင္ေရာက္၍စားသုုံး
ရန္အလိုု႔ငွာ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ က်ီးငွက္မ်ား ၊ သားရဲ တိရိစာၦန္ မ်ား၏ ရန္ကိုုလည္း
ကာကြယ္တတ္ရပါမည္။ မိမိ ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ရွိၿပီးကုုန္ေသာ အသီးအပြင့္တိုု႔၏ မ်ိဳး
ေစ့ကိုုလည္း ေနာင္အခ်ိန္တြင္ ဆက္လက္ရွင္သန္ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ေသခ်ာထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ တတ္ရပါေပမည္။ ဤသည္ကား ကြ်န္ုုပ္၏ အတတ္ပညာတည္း ။ ခရီး
သြားလည္း စိတ္ထဲတြင္ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ လုုပ္သားသည္ ဥယ်ာဥ္ၿခံ စိုုက္ပ်ိဳးရာ၌ အေျခ
အေန အခ်ိန္အခါနွင့္ မိမိဥယ်ာဥ္ကိုု ေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ အထူးက်င္လည္ သည္မွာ
ကား ကြ်မ္းက်င္ရာ လိမၼာရာတည္း ဟုုမွတ္သားၿပီး ခရီးဆက္ေလ၏။

ထိုု႔ေနာက္ ညေန ဆည္းဆာ ခ်ိန္တြင္ ဆိတ္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္း လွေသာ ေနရာ တစ္ခုုသိုု႔
ေရာက္ေလသည္။ တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္ သာယာနာ ေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္း လွေသာ
လူတစ္ေယာက္၏ အသံသည္ မတိုုးလြန္းမက်ယ္လြန္းပဲ ပ်ံ႕လြင့္လာသည္ကိုုခရီးသြား
မွ ၾကားရေလသည္။ ခရီးသြားလည္း ထိုုအသံနွင့္ နီးနိုုင္သမွ်နီးေအာင္ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပီး
တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္ အလြန္႔အလြန္ အံ့အားသင့္သြား၏ ။ စကားေျပာ ေနေသာ
တစ္ဦး တစ္ေယာက္သည္ ဆံခ်ည္မွ်င္ မရွိ ၊ ဖန္ရည္ဆိုုးေသာ အဝတ္ကိုု ဝတ္ဆင္ၿပီး
ျမင့္ေသာ အရပ္တစ္ခုုတြင္ မ်က္လႊာကိုုအသာအယာခ်လွ်က္ နႈတ္မွလည္းၾကည္လင္
ျပတ္သားေသာ စကားသံ တိုု႔ကိုု မတိုုးလြန္း မက်ယ္လြန္းေသာ အသံျဖင့္ ေျပာဆိုုေန
ေလသည္။ ထိုု႔ေနာက္ ၎၏ နူးညံ့လွေသာ စကားသံတိုု႔ကိုု နိမ့္ရာ အရပ္တြင္ ရိုုက်ိဳး
စြာ နားေထာင္ေနၾကသူမ်ားမွာ တိုုင္းျပည္ျပည့္ရွင္ဟုု ထင္ရသူ ပုုဂၢိဳလ္နွင့္ မိဖုုရား၊ မွဴး
ႀကီး မတ္ႀကီး ၊ စစ္သူႀကီးမ်ားမွ အစ အျခားေသာ အမ်ိဳးသား ၊ အမ်ိဳးသမီး မ်ားစြာ
ေသာ လူ အမ်ားမွ ၿငိမ္သက္ စြာနာယူေနၾကေၾကာင့္ ခရီးသြားသူမွာမ်ားစြာ စိတ္ဝင္
စားလွ်က္ သင့္ေတာ္ရာ ေနရာတစ္ခုု၌ ေနရာယူၿပီး ဝင္ေရာက္ နားေထာင္လွ်က္ စူး
စမ္းေလေတာ့သည္။

အတန္ၾကာေသာ္ ေဟာေျပာမႈ ၿပီးဆုုံးၿပီး မင္း ၊ ပရိတ္သတ္ ဗုုိလ္ပါနွင့္ လူအမ်ားသည္
အသီးသီး ထြက္ခြာၾကေသာ အခါတြင္ ခရီးသြားသည္ ၎အလြန္စိတ္ဝင္စား လွ်က္ရွိ
ေသာ ေဟာေျပာေနသူ အနားသိုု႔ ခ်ဥ္းကပ္ကာ အေဆြေတာ္ ၊ ကြ်န္ုုပ္သည္ ခရီးသြား
ဧည့္သည္ ျဖစ္ပါသည္။ အေဆြေတာ္သည္ မည္သည့္ အတြက္ ဦးပ်ဥ္းတုံး လွ်က္ ဖန္
ရည္ဆိုုးေသာ တန္ဆာကိုု ဝတ္ဆင္ရပါသနည္း ၊ ဟုု ေမးျမန္း ေလသည္ ။ ထိုုအခါ
ေဟာေျပာသူ ပုုဂၢိဳလ္မွဂရုုဏာျပည့္ေသာ မ်က္ဝန္းနွင့္ ခရီးသြားကိုု ၾကည့္ရႈလ်က္၊ အိုု
ခရီးသြား ဒကာေတာ္ ကြ်န္ုုပ္သည္ကား ေဂါတမဗုုဒၶဟုု ေခၚေသာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏
သားေတာ္ ဟုု ေခၚဆိုုအပ္ေသာ သံဃာ့အႏြယ္ဝင္ ရဟန္းတစ္ပါး မည္ပါ၏ ။ ဖန္ရည္
ဆိုုးေသာ အဝတ္တန္ဆာကိုု သဃၤန္းဟုုေခၚဆိုုေပသည္။ ဦးပ်ဥ္းတုုံးျခင္းသည္ လည္း
ေကာင္း ၊ ဖန္ရည္ဆိုုးေသာ အဝတ္တန္ဆာ ကိုု ဝတ္ဆင္ရျခင္း သည္ လည္းေကာင္း
ရဟန္း တိုု႔၏ ဝိနည္းသိကၡာကိုု ေစာင့္ထိန္းျခင္းမည္ပါသည္။ ဝိနည္း ဆိုုသည္မွာ ျမတ္
စြာဘုုရားရွင္ သတ္မွတ္ေပးေသာ ဥပေဒသ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုုအခါ ခရီးသြားမွလည္း
ေကာင္းပါၿပီ ရွင္ရဟန္းႀကီး ၊ဤသိုု႔ဆိုုလွ်င္ ဦးပ်ဥ္းတုုံး လွ်က္ သဃၤန္းကိုု ဝတ္ဆင္ ရုုံ
မွ်ျဖင့္ ရဟန္းသံဃာ ျဖစ္၍ သူတစ္ထူး၏ အပူေဇာ္ အၾကည္ညိဳခံထိုုက္သူ ျဖစ္ပါ၏ ၊
ေလာ ဟုုထပ္မံ ေမးေလွ်ာက္ျပန္သည္။

ရဟန္းႀကီးသည္ ထပ္မံ၍ ဂရုုဏာ ပါေသာ မ်က္ဝန္းျဖင့္ ခရီးသြားႀကီးကိုုထပ္မံၾကည့္ရႈ
လ်က္ ဒကာေတာ္ ခရီးသြား ကိုုယ္ေတာ့္၏ အေနာက္သိုု႔ လိုုက္ခဲ့ပါေလ ဟုုေခၚေဆာင္
သြားၿပီး ေက်ာင္းသခၤန္း တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္ စာသင္ စာအံ ေနၾကေသာ ရဟန္း
သံဃာမ်ား ၊ ကုုိရင္ငယ္ေလးမ်ားကိုု ျပသ၍ ဒကာေတာ္ခရီးသြား ၾကည့္ရႈပါ မွတ္သား
ပါေလ။ ထိုု႔ေနာက္ အေဆာင္တစ္ခုုသိုု႔ ထပ္မံေခၚေဆာင္သြားၿပီး ထိုုအေဆာင္တိုုက္အ
တြင္း၌ ထားရွိေသာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားစြာကိုု ျပသေလသည္။ ဆရာေတာ္မွတစ္ဆက္
တည္းပင္ ဒကာေတာ္ ခရီးသြား ဤစာေပ ပဋိကတ္ ေတာ္မ်ားသည္ကား ဒကာေတာ္
ေတြ႕ ျမင္ခဲ့ရသည့္ ရဟန္းသံဃာ၊ စာသင္သား ကိုုရင္ငယ္ေလးမ်ား ေလ့လာ ဆည္းပူး
ရေသာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏ ေဒသနာေတာ္မ်ား ၊ တရားေတာ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ထိုု
တရားေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္ သစၥာေလးပါးနွင့္ သတၱဝါတိုု႔၏ လြတ္ၿငိမ္းရာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း
ေၾကာင္းအမွန္ နိဗၺာန္ကိုု ၫႊန္ျပထားေလသည္။ ထိုုမွ်မက သတၱဝါတိုု႔သည္ ေလာကီ
၌ က်င္လည္ရာတြင္ ေနထိုုင္ျပဳမူက်င့္ႀကံရမည္မ်ားကိုု ေမြးဖြားခ်ိန္မွအစျပဳ၍ ေသဆုုံး
ခ်ိန္တိုုင္ေအာင္ ဗုဒၶဘုုရားရွင္မွ လမ္းမွန္ၫႊန္ျပ ထားေလသည္။ ဤသိုု႔ေသာ တရား
ေတာ္မ်ားကိုု သင္အံေလ့က်င့္ၿပီး သတၱဝါတိုု႔၏ အက်ိဳးအတြက္ ျပန္လည္ ပိုု႔ခ် ဆုုံးမ ၊
ျပန္႔ပြား နိုုင္ရန္ သံဃာေတာ္မ်ားမွ က်င့္ႀကံရေပသည္။ အလြန္တရာမွ ခက္ခဲ လွေသာ
ပဋိကတ္ စာေပမ်ားအား တင္းၾကပ္ လွေသာ ဝိနည္း ၂၂၇ သြယ္ မွ်ရွိေသာ သိကၡာပုုဒ္
မ်ားျဖင့္ ရဟန္းတိုု႔သည္ ေစာင့္ထိန္း ရပါသည္။ အိုု ဒကာေတာ္ခရီးသြား အသင္ ေမး
ျမန္းေသာ ဦးပ်ဥ္းတုုံးနွင့္ ဖန္ရည္ဆိုုးေသာအဝတ္ကိုု ဝတ္ဆင္တိုုင္း ရဟန္းသံဃာျဖစ္
ျခင္း၏ ဆိုုသည္မွာ အသိုု႔ေပတည္း ။

ဆက္ပါမည္ ဒကာေတာ္ ခရီးသြား ။ ဤ ေလာကႀကီးသည္ ေရအိုုင္ႀကီး ပမာ လည္
ပတ္ စီးဆင္းေနသည္ ဆိုုျငားအံ့ ၃၁ ဘုုံတြင္ က်င္လည္ ၾကသူတိုု႔သည္ ငါးမ်ားကဲ့သိုု႔
ထုုိေရအိုုင္ အတြင္းတြင္ ကူးခတ္ ေနသည္နွင့္ တူေပ၏။ အယူမွား ဝါဒမွား မ်ားသည္
တံငါသည္နွင့္ တူေပသည္ ။ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ တိုု႔သည္ငါးမွ်ားခ်ိတ္နွင့္တူ၍
တဏွာသည္ တပ္ဆင္ထားေသာ အစာနွင့္တူေပသည္ ။ ထိုုအခါ ငါးတိုု႔သည္ အစာ
ကိုုသာ ေရွးရႈၿပီး ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကိုု ၿငိတြယ္ကာ တံငါသည္၏ လက္၌ က်ရႈံးရေလသည္။
ထိုုသိုု႔ စားသင့္ မစားသင့္ေသာ အစာ ၊ ေရွာင္က်ဥ္အပ္သည္ ၊ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္
မ်ားကိုု ဥာဏ္မ်က္စိနွင့္ ျမင္နိုုင္ေအာင္ ၊ က်င့္ႀကံနိုုင္ေအာင္ ဗုုဒၶျမတ္စြာဘုုရားမွ တရား
ေတာ္မ်ား ေဟာၾကားထားရွိခဲ့ပါတယ္။ ထိုုတရားေတာ္မ်ားကိုု မူရင္း အတိုုင္း အဆင့္
ဆင့္ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ကိုုယ္စြမ္း ဥာဏ္စြမ္းနွင့္ အက်င့္ သီလ သိကၡာေပါင္းမ်ား
စြာျဖင့္ က်င့္ႀကံၿပီး ရဟန္းသံဃာတိုု႔သည္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ ခဲ့ၾကေပသည္။

ဒကာေတာ္ ခရီးသြား ေက်ာက္မ်ားျဖင့္သာ ျပည့္နွက္ေနေသာ ေနရာ၌ မည္သည့္အ
ပင္ အသီးအပြင့္တုုိ႔သည္ မရွင္သန္ မႀကီးထြားနိုုင္ပါ ။ ထိုု႔အတူ ေျမဆီၾသဇာေကာင္း
တိုု႔ ျပည့္နွက္ေနေသာ ေျမႀကီးျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္းမရွိပါကမ်ိဳးေစ့ အမွန္အပင္သန္သန္နွင့္ မႀကီးထြား မရွင္သန္နိုုင္ပါ။ ဥယ်ာဥ္မွဴးတိုု႔သည္ ေကာင္းမြန္
ေသာ ေျမႀကီး၌ မ်ိဳးေစ့မွန္ကန္စြာျဖင့္ အပင္မ်ား ရွင္သန္ ႀကီးထြားေအာင္ ေန ၊ ေရ ၊
ေျမတို႔ သမ မွ်တေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရသည္။ ၾကြက္ ၊ က်ီးငွက္ သားရဲ တိရိစာၦန္တိုု႔၏
ဖ်က္ဆီး အပင္၌ ကပ္လွ်က္ အပင္ကိုုဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ကပ္ပါး ပိုုးမႊားမ်ားကိုု ဖယ္
ရွားေပး ရသည္ ။ အပင္ အတြက္လုုိအပ္ေသာ ေအးျမေသာေရ တိုုက္ေကြ်းရသည္။
ေျမဆီတုုိ႔ ပိုုမိုုေကာင္းေစရန္ ျပဳျပင္ေပးရသည္။ ထိုု႔အတူ ရဟန္းသံဃာတိုု႔သည္ ေျမ
ၾသဇာေကာင္းကဲ့သိုု႔ေသာ သာသနာျပန္႔ပြား တည္တံ့ ထြန္းကားနိုုင္ေသာ ေဒသတိုု႔
တြင္ ရွိေသာ လူ၊ သတၱဝါတိုု႔အား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ရသည္လည္း ရွိ၏။ျပည့္ရွင္မင္း
တိုု႔ တရားနွင့္ အညီအုုပ္ခ်ဳပ္နိုုင္ရန္ ဆုုံးမရသည္လည္း ရွိ၏။ သာသနာေတာ္ကိုုဖ်က္
လုုိဖ်က္ဆီး လုုပ္လိုုေသာ အႏၲရာယ္ ရန္စြယ္ကိုုလည္း တားဆီးနိုုင္ေအာင္ လမ္းၫႊန္
ျပသေပးရ၏ ။ သတၱဝါမ်ား၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း တရားေတာ္ေရေအးကိုု
လည္း ၫႊန္ျပေပးရ၏ ။ ထိုု တရားေတာ္မ်ား မကြယ္မေပ်ာက္ ၊ အစြန္း အထင္း မရွိ
ေအာင္လည္း ေစာင့္ေရွာက္ရ၏ ။

ဒကာေတာ္ ခရီးသြား ။ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုုသည္ ၊ ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္း လုုိအပ္ သလိုု ၊ ထိုု
ဥယ်ာဥ္မွ လည္း ေျမၾသဇာေကာင္း၍ အသီးအပြင့္မ်ားကိုု မ်ားမ်ား ဖူးပြင့္ေနေစရန္လိုု
အပ္ေပသည္ ။ ဆိုုလိုုသည္မွာ ဥယ်ာဥ္မွဴးနွင့္ ဥယ်ာဥ္သည္ အျပန္အလွန္ အမွီသဟဲ
ျပဳေနၾကေပသည္။ ရဟန္း ပုုဂၢိဳလ္ ၊ ရဟန္းမ ပုုဂၢိဳလ္ ၊ ဒါယိကါ အမ်ိဳးသား ပုုဂၢိဳလ္၊ ဒါ
ယိကါ အမ်ိဳးသမီး ပုုဂၢိဳလ္ တိုု႔သည္ တရားေပးသူနွင့္ တရားရွာသူ လက္တဲြညီ သမွ်
ကာလပတ္လုုံး ဗုုဒၶသာသနာေတာ္သည္အဓြန္႔ရွည္ၾကာမည္ဟုု ျမတ္စြာဘုုရားရွင္၏
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ထားရွိခဲ့သည့္ အတိုုင္း မင္းပရိသတ္ ဗုုိလ္ပါနွင့္ ဒါယိကာ ၊ ဒါယိကာမ
မ်ားသည္ တရားနာယူရန္ လာေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္ ။ ေလာကတြင္ သတၱဝါ
တိုု႔၏ လြတ္ၿငိမ္းရာ ခ်မ္းသာရာကိုု ၫႊန္ျပနိုုင္ရန္ တရားေတာ္ကိုု ရွာေဖြခဲ့ေသာ ဗုုဒၶ
ဘုုရားရွင္သည္ အျမတ္ဆုုံး ရတနာ တစ္ပါး ၊ လြန္စြာ နက္နဲလွၿပီး ထူးျခား ဆန္းျပား
လွေသာ ထိုု တရာေတာ္သည္ အျမတ္ဆုုံး ရတနာ တစ္ပါး၊ ဘုုရားရွင္၏ ဂုုဏ္ေတာ္
အနႏၲ ၊ တန္ခိုုးေတာ္ အနႏၲ တိုု႔ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေသာ ျမတ္တရား မ်ားကိုု၊
အဓြန္႔ရွည္ ၾကာေအာင္ တည္တ့ံ ခိုုင္ၿမဲေအာင္ ၊ ဘုုရားရွင္၏ ကိုုယ္စား တရားေတာ္
မ်ားကိုု လူ၊ သတၱဝါတိုု႔ ၏ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာရာရေအာင္ ဆက္လက္ တရားေတာ္
မ်ား ေပးအပ္ေနေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တိုု႔သည္ အျမတ္ဆုုံး ရတနာတစ္
ပါး ၊ ထိုုရတနာသုုံးပါးသည္ကား ဗုုဒၶသာသနာ၏ အသက္ေသြးေၾကာပင္ျဖစ္ေပ၏ ။
သင္ျမင္ေတြ႕ ခဲ့ေသာ အခ်င္းအရာ၏ သူတစ္ထူးတိုု႔ ပူေဇာ္မႈကိုု ခံယူရျခင္း ဆိုုသည္
မွာ အသိုု႔တည္း။

ခရီးသြားလည္း လြန္စြာ ၾကည္ညိဳ သဒၶါပီတိအဟုုန္ ျဖစ္ေပၚလွ်က္ ဆရာေတာ္ ၏ ေျခ
ဖမိုုးအား ဦးတိုုက္ကာ အရွင္ဘုုရား တပည့္ေတာ္ အား ဗုုဒၶဘာသာဝင္ အျဖစ္ခံယူခြင့္
ျပဳေတာ္မူပါဘုုရားဟုု ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္မွလည္း ...၊

ကိုုင္း ဒါဆိုု လိုုက္ဆိုုပါေလ ..

ဗုုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ
ဓမၼံ သရဏံ ဂစာၦမိ
သံဃံ သရဏံ ဂစာၦမိ

ဟုု တိုုင္ေပးလိုုက္ရာ ခရီးသည္ႀကီးသည္ အားရဝမ္းသာ လႈိက္လႈိက္ လွဲလွဲ အသံ
ႀကီးျဖင့္ သုုံးႀကိမ္တိုုင္ ရြတ္ဆိုုလ်က္ ဗုုဒၶသာသနာ အား အသက္ထက္ဆုုံး ဆည္း
ကပ္ပူေဇာ္ၿပီး တရားထူး တရားျမတ္ကိုု ထိုုးထြင္းသိျမင္ရပါလိုု၏ ။ ထိုု ကာလ အ
တြင္း၌လည္း အုုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ျဖစ္ေသာ္မွ်လည္း သာသနာေတာ္ကိုု အ
က်ိဳးျပဳနိုုင္ေသာ ဥပါသကာတစ္ဦး ျဖစ္ရပါလိုု၏ဟုု ဆႏၵျပဳေလေတာ့၏ ။

ဆရာေတာ္မွလည္း ဗုုဒၶသာသနံ စိရံ တ႒တုု ဟုုရြတ္ဆိုုလွ်က္ သာဓုုအနဳေမာဒနာ
သုုံးႀကိမ္ရြတ္ဆိုု ခ်ီးျမွင့္ေလသတည္း ။

ဦးယဥ္ေက်း ။ ။

No comments:

Post a Comment