Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Friday, June 21, 2013

"... ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါ၀င္ပတ္သက္မွဳ ..."


 

















-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

ဆရာၾကီး ပါရဂူ၏ “ဗုဒၶႏွင့္ အေျခခံ...လူ ့အခြင့္အေရး” ေဆာင္းပါး၌ “အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ဘာသာေရးသက္သက္ အဘိဓမၼာေရးသက္သက္မွ်သာမဟုတ္။ အမ်ိဳးသားေရးလည္းျဖစ္သည္။ သေဘာတရားေရးလည္း ျဖစ္သည္” ဟု အေနာက္ႏိုင္ငံပညာရွင္တဦးက ေရးသားထားဖူးသည့္ အဆိုကို ဆရာၾကီး ပါရဂူ ကလည္း ပီပီပင္ပင္ “မွန္သည္” ဟု ေထာက္ခံသြားခဲ့ဖူးသည္။

“၁၆ ရာစုႏွစ္ေလာက္က ဂ်ာမဏီ ႏုိင္ငံမွ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မာတင္လူသာ၏ ပရိုတက္စတင့္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပုဂံေခတ္ ရွင္အရဟံ၏ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာထက္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္နဲ ့ခ်ီ ေနာက္က်သည္” ဟု ဆရာေက်ာ္၀င္းက ေထာက္ျပေရးသားျပီး ႏိုဘယ္ဆုရ ေဘာဂေဗဒပညာရွင္ အမာတီယာဆင္းႏွင့္ ပါေမာကၡဆင္းတို ့က “ဗုဒၶဘာသာဟာ အာရွတန္ဖုိး၊ ေခတ္သစ္တန္ဖိုးမ်ား ကိန္း၀ပ္လ်က္ရွိသည္” ဟု အဆိုျပဳ ေကာက္ခ်က္ခ်ေၾကာင္း ေရးသားထား၏။

ယခုလို ေရးသားေျပာဆိုသည့္အတြက္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးယွက္တင္ျဖစ္ေနသည္ဟု ထင္မွတ္မွား၍ မရႏိုင္ပါ။ ျမန္မာ့သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္း ၾကည့္လိုက္လ်င္ ရွင္အရဟံ၊ ဦး၀ိစာရ၊ ဦးဥတၱမ တို ့၏ ေထရ၀ါဒ သာသနာျပဳေရး၊ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ ့ဆန္ ့က်င္ေရးႏွင့္ ျမန္မာလြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဦးစြာပထမ ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးတစ္ရပ္လံုးအား စတင္တပ္လွန္႔လံႈ႔ေဆာ္ ႏိုးၾကား ထႂကြေစခဲ႔သည့္ ျမန္မာ့မ်ိဳးခ်စ္ ရဟန္းသံဃာမ်ား၊ စသည့္ သာဓကေတြက ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးကို ပီပီျပင္ျပင္ ခြဲျခားခဲ့ျပီးပင္ျဖစ္သည္။ ေခတ္စကားနဲ ့ေျပာရလ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနဲ ့ကင္းေသာ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပႏိုင္ငံေရး၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ ေရွ ့တန္းက ပါ၀င္လာေနခဲ့သည္ဟု ဆိုလ်င္ မွားႏိုင္မည္မထင္။

ရွင္အရဟံ

သကၠရာဇ္ (၄၀၆) ခု၊ ပုဂံုျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာမင္း ထီးနန္းတက္စကာလမွာ ပုဂံျပည္၌ ေခတ္အဆက္ဆက္က မဟာယာန အရည္းၾကီးတို ့ရဲ ့ အဓမၼ၀ါဒ လႊမ္းမိုးမွဳကို ျငီးေငြ ့စိတ္ကုန္ေနသည့္ မေကာင္းသတင္းမ်ားကို ၾကားရေသာေၾကာင့္ သထံုမွ ရွင္အရဟံ ပုဂံျပည္သို ့ခရီးၾကမ္းႏွင္ကာ သာသနာျပဳရန္ ၾကြလွမ္းရာမွ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ပုဂံျပည္တ၀ွမ္း ထိန္ထိန္လင္းခဲ့သည္။

ဦး၀ိစာရ

အက်င့္ထူးရွိသူ ဟု အဓိပၸာယ္ရေသာ ရဟန္းဘြဲ႔ပိုင္ရွင္ ဦး၀ိစာရသည္ မိမိယံုၾကည္သက္၀င္ရာ ဘာသာ၊ သာသနာႏွင့္ မိမိလူမ်ိဳးတို႔ နယ္ခ်ဲ ့လက္ေအာက္၌ လူေနမႈဘ၀ အဖက္ဖက္မွ နိမ့္ပါးဆိုးရြားေနခ်ိန္တြင္ မိမိ၏ သီလ၊ သိကၡာကို ေစာင့္ထိန္းျပီး အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ ေထာင္တြင္း အစာငတ္ခံကာ အဓမၼတရားကို အသက္ေပးအာခံခဲ့ေသာ အာဇာနည္ အရွင္ျမတ္ တပါးပင္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ အာဇာနည္ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရ အထိမ္းအမွတ္ေက်ာက္တိုင္ႏွင့္ ေၾကး႐ုပ္ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနား၌ “ကမၻာ့သမိုင္း၏ အာဇာနည္အျမဳေတ စိတ္ဓါတ္ပိုင္ရွင္” ဟု အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဂုဏ္ျပဳမိန္ ့ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္းမိန္ ့ၾကားခဲ့သည္။

ဦးဥတၱမ

ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္သာမက တရုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ အႏၵိယႏိုင္ငံအတြက္ပါ ေရွ ့သို ့ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္တတ္ျပီး လြတ္လပ္ေရးရရွိေအာင္ အိုင္ဒီယာေကာင္းမ်ား ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အာရွေန၀န္းအရွင္ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚခံရေသာ ရခိုင္ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေရွ ့ေဆာင္လမ္းျပလ်က္ မေၾကာက္မရြံ ့ရဲရဲေတာက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျပီး၊ မ်ိဳးဆက္အတြက္ လြတ္လပ္ေရးမ်ိဳးေစ့ကို ခ်ေပးခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ တပါးလည္း ျဖစ္သည္။
အထက္ပါ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္တို ့သည္ အဓမၼ၀ါဒ၊ အယူမွားသည့္ ၀ါဒႏွင့္ ျဗိတိသ် အင္ပါယာကို ေန၀င္ေအာင္ တိုက္ဖ်က္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ မ်ိဳးခ်စ္သူရဲေကာင္းမ်ားျဖစ္သလို ဗုဒၶ၏ သားေတာ္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။

“ေဂါတမ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ေလာက၏ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳး၊ လူမ်ား၏ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳး အလုပ္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ၾကဖို ့ရဟန္းသံဃာမ်ားကို မိန္ ့ညႊန္ၾကားခဲ့ျပီး ေဂါတမ ျမတ္ဗုဒၶကိုကိုယ္တိုင္၌က စံျပႏိုင္ငံေရးသမားၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးသမားၾကီးအျဖစ္ ရပ္တည္သြားခဲ့သည္” ဟု စာေပက်မ္းဂန္မ်ား၌ ညႊန္းဆိုေရးသားထားၾကေလသည္။

Khaing Myo မွကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။

No comments:

Post a Comment