ေတြ႔ဆံုရာ ကမာၻ
ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......
Tuesday, May 14, 2013
"သရဏဂုံတည္ျခင္း၏ အက်ဳိး(အစစ္အမွန္သရဏဂုံႏွင့္ မိရုိးဖလာသရဏဂုံ) တုိ႔အက်ဳိး"
**************************
**************************
***
သရဏဂုံ မေဆာက္တည္ဘဲ သီလယူနုိင္ေသာ္လည္း သရဏဂုံတည္ျပီးမွ ေဆာက္တည္က်င့္သုံးအပ္ေသာ သီလသည္သာလွ်င္ ပုိမုိျပီး ေကာင္းက်ဳိးၾကီးမားျမင့္မား
ေသာေၾကာင့္ ေရွးဦးစြာ သရဏဂုံ ေဆာက္တည္ျပီးမွသာ ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ စသည္တုိ႔ကုိ ေဆာက္တည္ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ေစတီ၊ ပုထုိး၊ ရုပ္ပြား၊ ဆင္းတုေတာ္ မ်ားက
...
ုိ ေတြ႕ျမင္ေသာအခါႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ေသာအခါ မိဘတုိ႔က “ရွိခုိးၾက၊ ဦးခ်ၾက” ဟု ခုိင္းေသာေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါးကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ေသာ ကေလးသူငယ္တုိ႔၏ မိရုိးဖလာ သရဏဂုံသည္ ဥာဏ္မယွဥ္( ဥာဏဝိပၸယုတ္ျဖစ္) ေသာ သရဏဂုံျဖစ္သည္။ဤသရဏဂုံသည္လည
္း ေကာင္းက်ဳိးရနုိင္၏။
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္စြာ ပါဠိအနက္ အဓိပၸာယ္ ထင္ျမင္၍ သုဂတိဘဝအဆင့္ဆင့္ႏွင့္ နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းက်ဳိးရနုိင္သည္ဟု ယုံၾကည္သက္ဝင္လ်က္ ရတနာသုံးပါးတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သူတုိ႔၏ သရဏဂုံသည္ ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ (ဥာဏသမၸယုတ္ျဖစ္) ေသာ သရဏဂုံ ျဖစ္၏။ သရဏဂုံ၏ ေကာင္းက်ဳိးအားနိသင္ကား လူ႔ဘဝ နတ္ဘဝ၏ ျပည့္စုံျခင္း လူ႔စည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္၊ ျဗဟၼာစည္းစိမ္ ခ်မ္းသာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္အျပင္ မဂ္၊ဖုိလ္နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္
ေကာင္းက်ဳိးေပးနုိင္ သည္။
တိသရဏ ဂမနိယေထရ္(အစစ္အမွန္သရဏဂုံအ
က်ဳိး)
တိသရဏဂမနိယေထရ္ အေလာင္းသည္ ဝိပႆီဘုရားလက္ထက္ ဗႏၶဳမတီျမဳိ့၌ မ်က္မျမင္ မိဘႏွစ္ပါးကုိ လုပ္ေက်ြးေမြးျမဴေန၏။ ထုိေခတ္က လူ႔သက္တမ္းသည္ အႏွစ္တစ္သိန္းရွည္၏။ ဝိပႆီျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာရံ အဂၢသာဝက “နိသဘ” မေထရ္၏ထံတြင္ တိသရဏဂမနေထရ္အေလာင္းလုလင္သည
္ သရဏဂုံ ေဆာက္တည္၍ အႏွစ္တစ္သိန္းကာလပတ္လုံး မညွဳိးႏြမ္း မပ်က္စီးေအာင္ ေစာင့္ထိန္း၏။ ေသေသာအခါ ထုိသရဏဂုံ ေကာင္းမႈျဖင့္ပင္ တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္မွ နတ္သားျဖစ္ေလ၏။
ထုိသရဏဂုံ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ပင္ တိသရဏဂမနိယေထရ္ အေလာင္းနတ္သားသည္ အပူေဇာ္ခံရျခင္း၊ ခပ္သိမ္းေသာ နတ္တုိ႔ မိမိအလုိသုိ႔ လုိက္ရျခင္း၊ မႏွဳိင္းယွဥ္နုိင္ေသာ စည္းစိမ္ကုိရျခင္း၊ ေရႊအဆင္းႏွင့္တူေသာ အဆင္းရွိျခင္း၊ အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔ (အေႏွာက္အယွက္ေပးရန္) မလွဳပ္ရွားနုိင္ျခင္း၊ ေက်းဇူးသတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္း၊ သိၾကားမင္းျဖစ္ရျခင္း၊ စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ရျခင္း၊ မေရတြက္နုိင္ေအာင္ ပေဒသရာဇ္မင္းျဖစ္ ရျခင္း၊ ေကာင္းက်ဳိးအာနိသင္တုိ႔ကုိ ရရွိျပီးေနာက္ ယခုေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္
ေတာ္၌ သာဝတၳိျပည္ မွာ အလြန္ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေသာ အမ်ဳိးမွာ လူလာျဖစ္၏။
(၇)ႏွစ္အရြယ္မ်ွ ရွိေသးေသာ တိသရဏဂမနိယေထရ္အေလာင္း သူငယ္ကေလးသည္ ကစားေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ သံဃာ့အာရာမ္သုိ႔ သြား၏။ ရဟႏၱာတစ္ပါးက သူငယ္အား တရားေဟာ၍ သရဏဂုံ ေဆာက္တည္ေစ၏။ သူငယ္ကေလးသည္ ေရွးေရွးဘဝက မိမိေစာင့္ထိန္းခဲ့ဖူးေသာ သရဏဂုံကုိ ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္၍ ဝိပႆနာကုိ တြင္တြင္ၾကီး ပြားမ်ားျပီး အားထုတ္လုိက္ေသာအခါ တစ္ေနရာတစ္ထုိင္တည္းမွာပင္ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္သြား၏။ (၇)ႏွစ္သားအရြယ္မွာပင္ ဘုရားက ရဟန္းျပဳေပး၍ “ရဟႏၱာသခင္ တိသရဏဂမနိယ ေထရ္အရွင္”ဟု သာသနာေတာ္တြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာေတာ္မူခဲ့သည
္။( ေထရာပဒါန္ သုဘူတိဝဂ္) “အရင္းစစ္ အျမစ္ေျမက” ဆုိသလုိ တိသရဏဂမနိယေထရ္အရွင္ ရဟႏၱာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္မွာ သရဏဂုံ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္သတၱိ အေထာက္အပံ့မ်ားေၾကာင့္လည္းေ
ကာင္း၊ ရွဳမွတ္ပြားမ်ားလုိက္ေသာ ဝိပႆနာ အစြမ္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ဆုိက္ေရာက္ခဲ
့ေၾကာင္း မွတ္သားရမည္ျဖစ္၏။
ဘီလူးအဆြဲခံရေသာ သူငယ္(မိရုိးဖလာသရဏဂုံအက်ဳိ
း)
ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ့ၾကီး၌ သမၼာဒိ႒ိ အယူရွိသူ၏ သားႏွင့္ မိစၦာဒိ႒ိအယူရွိသူ၏သား သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္
ခုံညင္းကစားၾကရာ သမၼာဒိ႒ိသူငယ္က “နေမာ ဗုဒၶႆ (ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ရွိခုိးပါ၏)” ဟုဆုိ၍ ခုံညင္း ပစ္၏။ အျမဲတမ္းနုိင္၏။ ထုိအခါ မိစၦာဒိ႒ိသူငယ္က ဤသူသည္ “နေမာ ဗုဒၶႆ( ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ရွိခုိးပါ၏) ဟုဆုိ၍ ” ကစားလ်ွင္ အျမဲနုိင္သည္ဟု မွတ္သား၍ သူလည္း “နေမာ ဗုဒၶႆ” ရေအာင္ ေလ့က်က္ သင္ၾကားထား၏။
တေန႔တြင္ မိစၦာဒိ႒ိသူငယ္၏ ဖခင္ေတာသုိ႔ ထင္ခုတ္သြားရာ သားငယ္ကုိပါ ေခၚသြား၏။ ထင္းခုတ္ျပီးျပန္အလာ ျမိဳ့ျပင္သုႆန္အနီးတြင္ ေရမုိးေကာင္း၍ လွည္းျဖဳတ္ ထမင္းစား အပန္းေျဖ၏။ ေျဖလြတ္ထားေသာ ႏြားတုိ႔သည္ ညေနတြင္ ျမိဳ႕တြင္းဝင္သည့္ ႏြားမ်ားႏွင့္အတူ ေရာဝင္လုိက္ပါသြားၾက၏။ဖခင္သ
ည္ ႏြားေပ်ာက္ ရွာရင္း သ႔ူႏြားမ်ား ျမိဳ့တြင္းသုိ႔ ေရာပါသြားသည္ဟု သတင္းရ၍ ျမိဳ့တြင္းသုိ႔ သြားေရာက္ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိေသာ ႏြားတုိ႔ကုိ ဆြဲယူျပီး ျပန္လာရာ ျမိဳ့တံခါးပိတ္ထားျပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမိဳ့ျပင္သုိ႔ ထြက္ခြင့္မရေတာ့ေပ။
သားငယ္သည္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း သုႆန္၏အနီးဝယ္ ညဥ့္အေမွာင္ေရာက္လ်ွင္ လွည္းေအာက္သုိ႔ ဝင္ေရာက္အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။ ညဥ့္နက္လ်ွင္ အစာရွာ ဘီလူးႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သူငယ္ကုိ ေတြ႕၏။ သမၼာဒိ႒ိဘီလူးက တားျမစ္ပါေသာ္လည္း မရဘဲ မိစၦာဒိ႒ိဘီလူးက စားဖုိ႔ရန္ သူငယ္၏ ေျခကုိ ကုိင္၍ ဆြဲယူ၏။ ထုိအခါသူငယ္သည္ သင္ၾကားထားျပီးေသာ ေလ့က်က္မႈအရ “နေမာ ဗုဒၶႆ’ ဟု ေယာင္ယမ္း ရြတ္ဆုိလုိက္၏။ ထုိအခါ မိစၦာဒိ႒ိဘီလူးကုိ သမၼာဒိ႒ိဘီလူးက ငါရွိပါလ်က္ သင္သည္ မျပဳထုိက္ေသာ အလုပ္ကုိ ျပဳလုပ္၏။ သင္သည္ သူငယ္အတြက္ ဒဏ္ေဆာင္ရမည္ဟု ဆုိ၏။ ဘီလူးႏွစ္ဦး တစ္ညလုံး သူငယ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ ေနၾကရ၏ သူငယ္ထမင္းမစားရေသးသည္ကုိ သိ၍ မိစၦာဒိ႒ိဘီလူးသည္ ျမိဳ့ထဲသုိ႔ဝင္၍ ရွင္ဘုရင္စားေသာ ေရႊခြက္ကုိ ထမင္းအျပည့္ထည့္၍ ယူလာ၏။ ဘီလူးႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ မိဘႏွစ္ပါးေယာင္ေဆာင္၍ သူငယ္ကုိ ေက်ြးရ၏။
နံနက္လင္းေသာအခါ မင္းၾကီး၏ ေရႊခြက္ေပ်ာက္၍ ျမိဳ့တံခါးပိတ္ျပီးရွာ၏။မေတ
ြ႔။ ျမိဳ့ျပင္သုိ႔ထြက္ရွာရာ ထင္းလွည္းေပၚမွာ ေရႊခြက္ကုိ ေတြ႔၏။သူငယ္ကုိ ဖမ္းဆီး၍ မင္းၾကီးထံအပ္၏။ စစ္ေမးေသာအခါ မိဘတုိ႔ လာေက်ြး၍ စားရသည္ဟု သူငယ္ကေျဖဆုိ၏။ မိဘတုိ႔ကုိ စစ္ေမးေသာအခါ ျမိဳ့ထဲမွာပင္ ညက သူတုိ႔ရွိေန ေၾကာင္းကုိ သက္ေသျပနုိင္ၾက၏။မင္းၾကီးလည
္း သားအမိ သားအဖ သုံးေယာက္လုံးကုိ ေခၚ၍ ဘုရားထံသြား၏ ဗုဒၶါနုႆတိ (ဘုရားကုိ သတိရျခင္းသည္ အကာအကြယ္ျဖစ္ပါနုိင္သလား)ဘု
ရားဟု ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးက ဘုရားရွင္အား ေမးျမန္းေလ်ွာက္ထားေသာအခါ ဘုရားရွင္က..
“ဗုဒၶါနုႆတိသာလ်ွင္ အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္နုိင္သည္မဟုတ္ လူ႔ခႏၶာကုိယ္တြင္ ေျခာက္ဌာနလုံျခဳံေအာင္ စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာ ပြားမ်ားၾကေသာ သူတုိ႔အား အျခားေသာ အကာအကြယ္ မႏၱန္ေဆးဝါး ေဆာင္စရာ မလုိေတာ့ျပီ” ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ထုိအျခင္းအရာကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ၾကည့္မည္ဆုိလ်ွ
င္လည္း သရဏဂုံ၏ တန္ဘုိးၾကီးမားပုံကုိ ေတြ႔ျမင္ရမည္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ရျခင္းကုိ ဂုဏ္ယူလ်က္ သရဏဂုံသုံးပါးကုိ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္သုံးေဆာက္တည္နုိင္ေအာင
္ ၾကိဳးစားၾကရမည္ျဖစ္၏။ အပါယ္ေလးပါး မွ ကင္းလြတ္နုိင္ေသာ ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိးတြင္လည္း သရဏဂုံကုသုိလ္ပါဝင္ေနေသာေၾက
ာင့္ ထုိသရဏဂုံကုသိုလ္ ကုိ မရ ရေအာင္ ေဆာက္တည္က်င့္ၾကံပြားမ်ားၾက
ပါလုိ႔တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည
္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤ၌ “နေမာ ဗုဒၶႆ” ဟုရြတ္ဆုိျခင္းသည္ “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ” ဟု တုိက္ရုိက္မဆုိေသာ္ လည္း ဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသုိ႔ အလုိအေလ်ာက္ သက္ေရာက္ အက်ဳံဝင္ သြားသည္ဟု သေဘာေပါက္ နားလည္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
က်မ္းကုိး။ ။ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္စာအု
ပ္( သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန )
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျ
ပီး လုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေ
စ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ
္)
No comments:
Post a Comment
Newer Post
Older Post
Home
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment