Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Sunday, May 19, 2013

တိရစ ၦာန္ဘ၀မွေသလြန္ကာ နတ္ဘ၀သို ့ရသြားသူ "… ပါလိေလယ်က ဆင္မင္း၏ အေၾကာင္း … (ပထမပိုင္း)…"



-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
သံဃာေတာ္မ်ား ဂိုဏ္းကြဲျခင္း
------------------------------

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ေကာသမၺီျပည္၌ ေနကုန္ေသာ ရဟန္းတို ့ကို အေၾကာင္းတစ္ခု ျပဳေတာ္မူေသာအားျဖင့္ ဤတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။

ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသက သူေဌးသည္ (ဤ၀တၳဳပါ ေဃာသက သူေဌးသည္လည္း တိရစ ၦာန္ဘ၀မွ နတ္ဘ၀သို ့ေရာက္ရွိကာ လူ ့ဘ၀အျဖစ္၌သူေဌးႀကီးျဖစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းလာသူျဖစ္ပါသည္) ေဆာက္လွဴအပ္ေသာ ေဃာသိတာရံုေက်ာင္း၌ ငါးရာ ငါးရာစီ အၿခံအရံရွိေသာ ၀ိနိယဓရ ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ ဓမၼကထိက ရဟန္းတစ္ပါးတို ့သည္ ကိုယ္လက္သုတ္သင္ျခင္းျပဳေသာ ေရအင္းျပင္၌ သန္ ့သက္ေရႀကြင္းကို ဓမၼကထိက ရဟန္းမွ ခြက္၌ထားရွိ ႀကြင္းက်န္ရစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ထိုသို ့ခြက္အတြင္း၌ ေရႀကြင္းထားရွိက်န္ရစ္လွ်င္ အာပတ္သင့္၏ဟု ၀ိနိယဓရ ရဟန္းမွ ေျပာဆိုဆံုးမရာ ဓမၼကထိကရဟန္းမွလည္း ထိုသို ့အာပတ္သင့္သည္ရွိေသာ္ ကုစားေပအံ့ဟု လိုက္နာက်င့္ႀကံေတာ္မူ၏။

၀ိနိယဓရ ရဟန္းကလည္း အကယ္၍ က်ဴးလြန္လိုေသာ ၀ီတိကၠမ ေစတနာမရွိခဲ့ပဲ သတိလြတ္ကင္းေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေႀကာင့္ ျပဳမိသည္ရွိေသာ္ အာပတ္သည္မသင့္ဟု အယူရွိ၏ဆိုကာေျဖၾကားေလ၏။

ေက်ာင္းတြင္းသို ့ေရာက္ေသာ္ ၀ိနယဓရ ရဟန္းသည္ သူ၏တပည့္တို ့အား ထိုဓမၼကထိကရဟန္းသည္ အာပတ္သင့္ေသာ ကိစၥကိုပင္ မသိဟုေျပာျပေလ၏။

ထိုအခါ ၀ိနိယဓရ ရဟန္း၏ တပည့္တို ့သည္လည္း ဓမၼကထိကရဟန္း၏ တပည့္တို ့ကိုတဆင့္ျပန္လည္၍ သင္တို ့၏ ဆရာသည္ အာပတ္သို ့ေရာက္သည္ကိုပင္ အာပတ္သင့္သည္၏ အျဖစ္ကိုမသိဟု ဆိုကုန္ႀကေလရာ မိမိတို ့၏ ဆရာအားျပန္လည္ေလွ်ာက္ထား ႀကေလကုန္၏။

ထိုအခါ ဓမၼကထိကရဟန္းကလည္း ဤ၀ိနိယဓရရဟန္းသည္ ေရွ ့ကေျပာေတာ့ အာပတ္မသင့္ဟုဆိုေသာ္လည္း ယခုမူ အာပတ္သင့္သည္ဟု ဆိုျပန္ေလသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ မဟုတ္မမွန္ ခၽြတ္ယြင္းေသာ စကားကို ဆိုျပန္ေလသည္ဟု ျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုေလကာ ထိုဆရာရဟန္းတို ့၏ တပည့္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ဂိုဏ္းကြဲႀကေလကုန္၏။

ထိုအခါမွ အစျပဳ၍ ထိုရဟန္းတို ့၏ အလုပ္အေကၽြး ျဖစ္ကုန္ေသာ ဒါယိကာတို ့သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုရဟန္းတို ့၏ ၾသ၀ါဒကို ခံယူေဆာက္တည္ၾကကုန္ေသာ ရဟန္းမိန္းမတို ့သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို ့၏ အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ကုန္ေသာ နတ္တို ့သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုနတ္တို ့၏အေဆြခင္ပြန္း ျဖစ္ကုန္ေသာ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္တို ့ကို အစျပဳ၍ ပုတုဇဥ္ဟူသမွ်တို ့သည္ အထက္ျဗဟၼာျပည္တိုင္ေအာင္ ကြဲျပားၾကေလကုန္၏။

ထိုသို ့ျဗဟၼာ့ျပည္သို ့ တိုင္ေအာင္ ေရာက္ရွိ၍သြားေသာ ေကာလဟာလ အကြဲအၿပဲကို မထင္ရွားေသာ တပါးေသာရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ထံေတာ္ပါးသို ့ခ်ဥ္းကပ္၍ ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းအားႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေစလႊတ္ကာ ခ်စ္သားရဟန္းမ်ားတို ့အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၏။ သို ့ေသာ္ ညီညြတ္ျခင္းကို မျမင္မေတြ ့ရ၍ သံုးႀကိမ္ေျမာက္၌ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႀကြသြားေတာ္မူကာ ျငင္းခုန္ခိုက္ရန္ကို အမွီျပဳ၍ ႏွံစုတ္ငွက္မငယ္သည္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ကာယဗလရွိေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကို အသက္ကုန္ျခင္းသို ့ေရာက္ေစဖူးသည္ဟု ႏွံစုတ္ငွက္မငယ္၏ ဇာတ္ကို ေဟာျပေတာ္မူ၏။

ထိုသို ့မွ မရသည္တြင္ တဖန္ျငင္းခုန္ကြဲျပားျခင္းကို အမွီျပဳ၍ မ်ားစြာေသာငံုးငွက္တို ့သည္ အသက္ကုန္ျခင္းသို ့ေရာက္ခဲ့ဖူးကုန္သည္ဟု ငံုးမင္းဇာတ္ေတာ္ကိုလည္း ေဟာေတာ္မူေလ၏။

ထိုသို ့ေဟာၾကားျမြက္ေဖာ္ ေဟာေတာ္မူေသာ္လည္း မနာမယူၾကေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ သူ၏ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ သူေတာ္ေကာင္းတည္းဟူေသာ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒတို ့ျဖင့္ သည္းခံျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ ႏွစ္ဌာနေသာ တိုင္းႀကီးျပည္ႀကီးတို ့၏ ခ်စ္ၾကည္ဆက္ဆံ ႏိုင္ငံထီးနန္းကို သိမ္းျမန္းအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာမင္းအျဖစ္သို ့ေရာက္ခဲ့ေသး၏ဟု ဒီဃာ၀ုမင္းသား ဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူေလ၏။

ခ်စ္သားရဟန္းတို ့အမ်က္ေဒါသ စသည္ျဖစ္ပြား ရန္အမ်ားကို ပယ္ရွားစြန္ ့ပစ္လွ်က္ ႏွစ္သက္ေသာအားျဖင့္ သည္းခံျခင္းတရားကို အားထုတ္ၾကပါကုန္ေလာ့။ အမ်က္မလွန္ သည္းခံျခင္းကို ေရွးရႈလွ်က္ ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္ စံုမက္သျဖင့္ သင့္တင့္ေသာသမၼာဆႏၵ ရွိႀကကုန္သျဖင့္ တင့္တယ္စြာေနထိုင္ၾကကုန္ေလာ့ဟု ထပ္မံ၍ဆံုးေတာ္မူ၏။

ပါလိေလယ်ကေတာအုပ္သို ့တစ္ကိုယ္တည္းႀကြသြားျခင္း
---------------------------------------------------------

ထိုသို ့မွဆံုးမေတာ္မူျငား ရေတာ္မမူေလသျဖင့္ အလံုးစံုေသာ ရဟန္းသံဃာ မ်ားစြာေသာ တပည့္ပရိသတ္တို ့ကို ပယ္စြန္ ့လွ်က္ တစ္ပါးတည္းေသာ ကိန္းေအာင္းျခင္းငွာ ေကာင္းစြာေလွ်ာက္ပတ္ေတာ္မူေသးဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၍ ေကာသမၺီျပည္တြင္းသို ့ ဆြမ္းခံလွည့္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းအေပါင္းတို ့ကို ပန္ၾကားေတာ္မမူေတာ့ပဲ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ပါးတည္းသာလွ်င္ မိမိ၏သပိတ္သကၤန္းေတာ္တို ့ကို ယူကာ ပါလိေလယ်ကရြာအနီး ပါလိေလယ်က ေတာအုပ္သို ့၀င္ကာအင္ၾကင္းပင္ရင္း၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူေလ၏။

ထိုေတာအုပ္၌ ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းႏွင့္ေတြ ့ေတာ္မူကာ အေဖာ္အေပါင္းႏွင့္ေနရသည္ျငား ၿငီးေငြ ့ေသာေၾကာင့္ အေဖာ္မပါ တစ္ကိုယ္တည္းလွည့္လည္သြားလာေနရာမွ ဆင္မင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ျပဳစုလုပ္ေကၽြးသူမပါရွိသည္ကို ျမင္သိေလသျဖင့္ မိမိသည္သာလွ်င္ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးအံ့ဟု အင္ၾကင္းပင္ရင္းမွအစ ထက္ေအာက္မက်န္ ေျမျပင္အခင္းအက်င္းကို သန္ ့ရွင္းညီညြတ္ေစလွ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ေလ၏။

ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵိမာ

No comments:

Post a Comment