Photobucket LOVE  photo meet.jpg ငါသည္ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေသာဗုဒၶဘာသာဗမာလူမ်ိဳးျမန္မာနိဳင္ငံသားတစ္ဦးျဖစ္၏။ငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာ အတြက္ျဖစ္၏။ထိုငါတင္ျပခဲ့ေသာစာေပမ်ားသည္...၁=ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္အစြန္းတစ္ဖက္သို႔ေရာက္ခဲ့အံ့။၂=မူလေရးသားတင္ျပေသာပိုင္ရွင္၏ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟုငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ ၃=လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ပုဂၢိဳလ္ေရးအရထိခိုက္နစ္နာေစ၍ငါ့လူမ်ိဳးငါ့ဘာသာငါ့သာသနာအတြက္ဟု ငါဟူေသာအတၱစြဲျဖင့္ တင္ျပခဲ့မိအ့ံ။ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့လူမ်ိဳး ငါ့ဘာသာ ငါ့သာသနာသည္ ကမာၻတည္သ၍ တည္တန္႔ ထြန္းကား ျပန္႔ပြားပါေစသား......

Thursday, May 9, 2013

ဗုဒၶဘုရားႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ

Photo: မွန္တယ္ဆုိလုိက္လုပ္နုိင္ပါသည္........ျကုိက္တယ္ဆုိshareေပးျခင္းျဖင္. သာသနာကုိပံ ့ပုိးေပးျခင္းျဖင္.ကဴညီေပးပါ............


                                                         ==============

ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ၾကြေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း အခ်ိဳ႕ မွတ္တမ္းမ်ား၌ ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ ဂ၀ံပတိရဟႏၲာမေထရ္၏ ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္အရ ေနာက္ပါ ရဟႏၲာ ၅၀၀-ႏွင့္အတူ သု၀ဏၰဘုမိၼၿမိဳ႕သုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ပင္လယ္ျပင္ထက္ ေကာင္းကင္ျပင္မွ ၾကြလာေတာ္မူစဥ္ ပင္လယ္ေရျပင္အတြင္း ဟသၤာတစ္၀ပ္စာမွ် ေပၚေနေသာ သဲျပင္ေပၚ၌ ဟသၤာဖုိက ေအာက္၊ ဟသၤာမက ထပ္၍ ၀ပ္ေနသည္ကုိ ျမင္ရသည္။ ထုိျဖစ္ရပ္ကုိ ၾကည့္၍ ဘုရားရွင္ ၿပံဳးေတာ္မူ၏။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ေမးေလွ်ာက္ရာ ေနာင္ေသာအခါ ဤေနရာမွာ ဟံသာ၀တီအမည္ရွိေသာ ျပည္ႀကီး ျဖစ္လိမ့္မည္၊ ဟူ၍ ဗ်ာဒိတ္ၾကားေတာ္မူ၏။

သု၀ဏၰဘုမိၼျပည္ႏွင့္ ဥကၠလာပျပည္၌ သာသနာေတာ္ တည္ထြန္းမည့္အေၾကာင္းကုိ လည္း ဗ်ာဒိတ္ေပးခဲ့သည္။ ယင္းဗ်ာဒိတ္စကားအရ ဟံသာ၀တီျပည္၊ သု၀ဏၰဘုမိၼျပည္၊ ဥကၠလာပျပည္တုိ႔မွာ သာသနာထြန္းကားရာ ျပည္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

အလားတူပင္ အရိမဒၵနေခၚ ပုဂံျပည္ႀကီး တည္မည့္အေၾကာင္းႏွင့္ သာသနာေတာ္ ထြန္ကားမည့္ အေၾကာင္းကုိလည္း ဘုရားရွင္သည္ တန္႔ၾကည့္ေတာင္မွ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူသည္။ သုနာပရႏၲ၊ အပရႏၲ ေခၚ မင္းဘူး လယ္ကုိင္းေက်ာင္းေတာ္ရာသုိ႔လည္း ၾကြေရာက္သည္။ စက္ေတာ္ရာမ်ားကုိလည္း ခ်ထားေတာ္မူေလသည္။ ထုိမွ် မကေသး။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေစတီပုထုိး အမ်ိဳမ်ိဳးႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္တည္ရာ အျဖာျဖာတုိ႔ကုိ လည္း ဘုရားရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အရ ျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္း သမုိင္းအေစာင္ေစာင္တုိ႔၌ ေရးသား ေဖာ္ျပထားၾကသည္။ ယင္းသုိ႔ ေရးသားထားၾကသည္မွာ သဒၶါတရားကုိ အေျခခံ၍ ေပၚေပါက္ လာေသာ စာေပမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶဘုရားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ေဖာ္ျပေနၾကသည္မွာ ျမန္မာႏုိငံသာ မဟုတ္။ သီရိလကၤာေခၚ သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံကလည္း ဗုဒၶဘုရားသည္ သီဟုိဠ္ကြၽန္းသုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာေၾကာင္း သီဟုိဠ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ လက္ခံယုံၾကည္ေနခဲ့ၾကသည္။

အခ်ိဳ႕သုေတသီတုိ႔က ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ဘုရားရွင္ ၾကြလာေတာ္မူေၾကာင္း အ႒ကထာစကားျဖင့္ ကုိးကားျပၾကသည္။ ဤကုိးကားခ်က္တုိ႔မွာလည္း မျငင္းသာေသာ ကုိးကားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြင္းရွိ သာသနိက အထိမ္းအမွတ္ အခ်ိဳ႕မွာ ထုိက်မ္းမ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ဤသုိ႔ ကုိက္ညီေနသည္မွာလည္း ေရွးေခတ္ျမန္မာ တုိ႔သည္ သာသနာေတာ္က်မ္းလာ ျဖစ္စဥ္တုိ႔ကုိ အတုလုိက္၍ ျပဳလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ရွင္းပါဦးမည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ရာစုႏွစ္ အေစာပုိင္းကပင္ အိႏိၵယလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့ၾကသည္။ အိႏိၵယယဥ္ေက်းမႈကုိ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဗုဒၶဘာသာလည္း ေရာက္ရွိလာေလသည္။ ျမန္မာတုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာကုိ လက္ခံၿပီးေနာက္ ဗုဒၶစာေပမ်ားကုိ ေလ့လာၾကသည္။ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာ စာေပထဲက အမည္နာမမ်ားကုိ ျမတ္ႏုိးသျဖင့္ အတုယူ၍ မွည့္ေခၚၾကသည္။

ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သည္ ထုိအမည္တုိ႔ကုိ အေျခခံ၍ ဗုဒၶသာသနိက အထိမ္းအမွတ္ ပစၥည္းမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိပစၥည္းမ်ားကုိ က်မ္းဂန္တုိ႔ျဖင့္ ျပန္လည္ ကိုးကား၍ သမုိင္းျပဳၾကျပန္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ဘုရားရွင္ ၾကြေရာက္လာပါသည္ဆုိေသာ အယူအဆ မ်ား အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္ေနရေလသည္။

က်မ္းဂန္လာ စကားအရ သာသနိကလက္ရာ ပစၥည္းမ်ားစြာကုိ တည္ထားျပဳစုၾကသည္။ သမုိင္းမ်ားကုိ ေရးသားၾကသည္။ ဤသုိ႔ ေရးသားရာမွ ဒြိဟျဖစ္ရာမ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

အမွန္မူ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ျခင္း၊ မေရာက္ျခင္းမွာ ျပႆနာတစ္ရပ္ မဟုတ္ပါ။ အဓိကမွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ဓမၼေဒသနာေတာ္မ်ား ေရာက္ရွိလာျခင္းသာ ပဓာန ျဖစ္ေပသည္။ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္မ်ား ေရာက္ရွိေနသျဖင့္ တရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရကုိ ရရွိေနၾက သည္။ က်င့္သုံးေနၾကရသည္။

ဤသုိ႔ တရားဓမၼကုိ ေတြသိက်င့္ပြားေနရသည္ပင္ ဗုဒၶဘုရားကုိ ေတြ႕သိဖူးျမင္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶတရားေတာ္ကုိ မခံယူရလွ်င္ ဗုဒၶေရာက္ရွိခ့ဲေသာ္လည္း အက်ိဳးတရား ထူးျခားမည္ မဟုတ္ေပ။

ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္ကလည္း တရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရကုိ မျမင္လွ်င္ ငါဘုရားကုိ ဖူးျမင္ရသည္ မမည္ေၾကာင္း၊ တရားေတာ္ကုိ ျမင္မွသာ ငါဘုရားကုိ ျမင္သိႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀ကၠလိရဟန္းအား ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ ယခုဆုိလွ်င္ ဗုဒၶပြင့္ရာ မဇိၩမေဒသ၌ သာသနာေတာ္ အားနည္းေမွးမွိန္ေနရၿပီ။ သာသနာဆုိသည္မွာ အဆုံးအမတရားေတာ္ ျဖစ္သည္။ တရားေဒသနာေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္လွ်င္ လည္းေကာင္း၊ လူသားတုိ႔က ယုံၾကည္မႈ မရွိလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း သာသနာ ကြယ္ပရမည္သာ ျဖစ္သည္။

ဤသုိ႔ ယုံၾကည္မႈကုိ လက္ဆင့္ကမ္း၍ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ဆံခ်ီထူပါ၊ ေဗာေရာဗူးဒူး၊ အင္ေကာ၀ပ္စေသာ ေစတီပုထုိးတုိ႔မွာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ား အျဖစ္ အထီးက်န္ ျဖစ္ေနခဲ့ရေလသည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ပြင့္လင္းရာ အဓိကႏုိင္ငံေတာ္ တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ေနႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ၅-ႏုိင္ငံ၏ ဦးေဆာင္ႏုိင္ငံလည္း ျဖစ္ေန၏။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ မည္သည့္ကာလမွ စ၍ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ေလသနည္း။

No comments:

Post a Comment