=====================
အေသာကမင္းလက္ထက္ တတိယသံဂါယနာ တင္ၿပီးေနာက္ တုိင္းေဒသႀကီး ၉-ခုသုိ႔ သာသနာျပဳ မေထရ္မ်ားကုိ ေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ထုိအထဲတြင္ အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရမေထရ္ တုိ႔ အမွဴးျပဳေသာ သာသနာျပဳ အဖြဲ႕သည္ သု၀ဏၰဘုမိၼသုိ႔ ၾကြေရာက္၍ သာသနာျပဳၾကရသည္။
ထိုိအခ်ိန္တြင္ သု၀ဏၰဘုမိၼ၌ ရကိၡဳသ္ဘီလူးမ်ား ရွိေနသည္။ လူတုိ႔သည္ ဘီလူးတုိ႔ ၀င္၍ ေႏွာင့္ယွက္ေနေသာေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနၾကရသည...္။ ရဟႏၲာ ၂-ပါးတုိ႔သည္ ဘီလူးတုိ႔၏ အႏၲရာယ္ကုိ ကာကြယ္ေပးႏုိ္င္သျဖင့္ လူတုိ႔က အားထားလာၾကသည္။
အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရမေထရ္တုိ႔သည္ လူတုိ႔အား ျဗဟၼဇာလသုတ္ေတာ္ကုိ ေဟာၾကားၾက၏။ သရဏဂုံ သီလတုိ႔၌ တည္ေစ၏။ မေထရ္တုိ႔၏ ေဟာၾကားမႈေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ေပါင္း ၆၀၀၀၀(ေျခာက္ေသာင္း)မွ် ရရွိလာသည္။ ေယာက်္ား မိန္းမေပါင္း ၁၅၀၀-တုိ႔သည္ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္၍ ရဟန္းျပဳၾကေလသည္။
ဤတြင္ သု၀ဏၰဘုမိၼေခၚေသာ ေဒသကုိ ျမန္မာရာဇ၀င္ သာသနာ၀င္ က်မ္းမ်ား၌ မြန္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ သုဓမၼာပူရေခၚ သထုံၿမိဳ႕ျဖစ္သည္ဟု ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္သစ္ သမုိင္းသုေတသီတုိ႔ကမူ သု၀ဏၰဘုမိၼဆုိသည္မွာ ဆုမၾတာကြၽန္းဆြယ္ကုိ သု၀ဏၰဘုမိၼ ေခၚဆုိ ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ခ်၍ ျပထားၾကသည္။
ဆုမၾတားဟူေသာ အမည္သည္ ေရွးက သုမိတၱေခၚေသာ အိႏိၵယတုိင္းသား ကုန္သည္ တစ္ဦးက ေရွးဦးစြာ ဤကြၽန္းသုိ႔ လာေရာက္ အေျခခ်ေသာေၾကာင့္ ထုိပုဂိၢဳလ္၏ အမည္ကုိ စြဲ၍ ေခၚဆုိလာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ ပါဠိဘာသာျဖင့္ သုမိတၱ၊ သကၠတဘာသာျဖင့္ ဆုမိၾတမွ ဆုမၾတားဟု ေခၚဆုိလာၾကသည္ ဆုိေပသည္။
ဆုမၾတားကြၽန္းဆြယ္ ေဒသကုိပင္ သု၀ဏၰဘုမိၼဟု ေခၚဆုိလာၾကသည္မွာ အိႏိၵယသားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ေရွေခတ္က အိႏိၵယတုိင္းသားမ်ားသည္ ဤေဒသသုိ႔ ကုန္ေရာင္း ကုန္၀ယ္ လာေရာက္ၾကသည္။ ဤေဒသကုိ မွီ၍ စီးပြားျဖစ္ထြန္းၾကသည္။ မိမိတုိ႔အတြက္ ေရႊကဲ့သုိ႔ အဖုိး တန္ေသာ နယ္ေျမဟု သတ္မွတ္လာၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုမၾတားကြၽန္းဆြယ္ေဒသကုိ သု၀ဏၰဘုမိၼ (ေရႊေျမ) ဟူ၍ တင္စား ေခၚဆုိခဲ့ၾကေလသည္။
ဤသု၀ဏၰဘုမိၼေခၚ ေရႊေျမေဒသမွာ သထုံတစ္၀ုိက္အထိ ပါ၀င္သည္ဟု ပညာရွင္တုိ႔ လက္ခံခဲ့ၾက၏။ ဤအဆုိျပဳခ်က္ကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာေသာအခါ ေထာက္ခံႏုိင္ေသာ အေၾကာင္း မ်ားကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။
အရွင္ေသာဏႏွင့္ အရွင္ဥတၱရတုိ႔ သာသနာျပဳ ေရာက္စဥ္က လူတုိ႔မွာ ဘီလူးတုိ႔၏ ေဘးရန္မ်ားကုိ ခံစားေနၾကရသည္။ ေရွးေဟာင္း မြန္ရာဇ၀င္က်မ္းမ်ားတြင္လည္းေကာ
ဤအေထာက္အထားအရ သထုံေဒသကုိ ဘီလူးမ်ား အုပ္စုိးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရ၏။ ထုိ ဘီလူးဆုိေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားမွာလည္း နီဂရစ္တုိ အမ်ိဳးအႏြယ္မ်ားကုိပင္ ေခၚသည္ဟု မွတ္ယူႏုိင္ သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္ေျမ အႏွံ႔အျပား၌ ေရွးဦးေခတ္က နီဂရစ္တုိအႏြယ္ လူမ်ိဳးမ်ား ေနထုိင္သြား ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္းသုေတသန ေလ့လာခ်က္မ်ားအရလည္း သိရွိထားၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ အေရွ႕ေတာင္ပုိင္းေဒသသုိ႔ မြန္ခမာအႏြယ္၀င္ လူမ်ိဳးမ်ား ေရာက္လာေသာ အခါတြင္ ရွိရင္းစြဲ နီဂရစ္တုိအႏြယ္၀င္တုိ႔ႏွင့္ ပဋိပကၡ ျဖစ္ၾကရသည္။ မြန္ခမာတုိ႔က စစ္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲ၍ နယ္ေျမမ်ားကုိ သိမ္းပုိက္ၾကသည္။ နီဂရစ္တုိတုိ႔သည္ နယ္ေျမမ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ၾကရသည္။ ပင္လယ္ဘက္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကုန္ၾကရသည္။ ယခုတုိင္ သံလြင္ျမစ္၀ ေမာ္လၿမိဳင္အနီးတြင္ ဘီလူးကြၽန္းေခၚေသာ ကြၽန္းႀကီး ရွိေနျခင္းက သက္ေသေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။
အရွင္ေသာဏတုိ႔ သာသနာျပဳ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ မြန္လူမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ နီဂရစ္တုိအႏြယ္၀င္ ေရဘီလူးတုိ႔ စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ေနခ်ိန္ဟူ၍ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္သည္။ မေထရ္ ၂-ပါးတုိ႔က ဘီလူးတုိ႔ ရန္ကို ကာကြယ္ေပးခဲ့သည္မွာလည္း နီဂရစ္တုိ လူမ်ိဳးတုိ႔သာ ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ႏုိင္ၾကေပသည္။
ေစာေစာပုိင္းက မြန္လူမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ ေရဘီလူး လူမ်ိဳးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ဘက္ၿပိဳင္ တုိက္ခုိက္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ မြန္ႏွင့္ ဘီလူးအခ်ိဳ႕တုိ႔မွာ အခ်င္းခ်င္း သင့္ျမတ္ေအာင္ ေနထုိင္ျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ကုိ သက္၀င္ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထုိင္ခဲ့သည္ ဟု ဆုိႏုိင္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မြန္ျပည္နယ္ ဘီးလင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဇုတ္သုတ္ရြာ ထီးေဆာင္းဘုရားကုိ ဘီလူးမ်ားက တည္ထား ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ေပတည္း။
သု၀ဏၰဘုမိၼေခၚ သထုံၿမိဳ႕ကုိ ဘီစီ ၁၇-ရာစုကပင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္ဟု မြန္ျမန္မာ ရာဇ၀င္တုိ႔က ေရးဆုိၾက၏။ သုိ႔ရာတြင္ တိက်ေသာ သမုိင္းအေထာက္အထားကုိ မေတြ႕ရေသးေခ်။
သမုိင္းတင္ေခတ္ ေရာက္ေသာအခါ သု၀ဏၰဘုမိၼႏွင့္ စပ္၍ ေခါမပထ၀ီ၀င္ ပညာရွင္ ေတာ္လမီေရးေသာ ပထ၀ီက်မ္း၌ ေတြ႕ရွိရ၏။ ေတာ္လမီက ေဗစင္ဂေခၚ မုတၱမပင္လယ္ေကြ႕ ကမ္း႐ုိးတန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အရပ္ပု၍ ၾကမ္းတမ္းေသာ ၾကံ့ခုိင္ေသာ လူၾကမ္းမ်ား ေနထုိင္ ေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့သည္။ ထုိလူမ်ိဳးစုုမ်ားမွာ စာေပတုိ႔၌ ဘီလူးဟု ေခၚေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိလူမ်ိဳးစု အမ်ားအျပားမွာ လူမ်ိဳးသစ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာေသာအခါ၌ ပင္လယ္တြင္း
ရွိ ကြၽန္းစုမ်ားေပၚသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကေလသည္။
အခ်ိဳ႕ဘီလူးမ်ိဳး အနည္းစုမွာ လူယဥ္ေက်းတုိ႔ မေနလုိေသာ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္း မ်ား၌ ေသာင္တင္ေနခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိေပသည္။ ပုံစံအားျဖင့္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာရာဇ၀င္မွ မဟာသမၻ၀ ႏွင့္ စူဠသမၻ၀ဇာတ္လမ္း၌ ပါေသာ စစ္ကုိင္းေတာင္တန္းေန စ႑မုခိ ဘီလူးမသည္လည္းေကာင္း၊ ပုပၸားေတာင္မွ မ၀ဏၰေခၚေသာ ပန္းေရာင္းစားသည့္ ဘီလူးမသည္လည္းေကာင္း ျမန္မာျပည္၌ ေသာင္တင္ေနခဲ့ေသာ ဘီလူးအႏြယ္၀င္ လူမ်ိဳးစုမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းရပ္တုိ႔ကုိ ေထာက္ဆ၍ ရွင္ေသာဏႏွင့္ ဥတၱရမေထရ္တုိ႔သည္ သထုံတစ္၀ုိက္ရွိ လူမ်ိဳးစု ၂-ခုလုံးကုိ ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ သက္၀င္ ယုံၾကည္ေစရန္ ေဟာေျပာ စည္း႐ုံး ႏုိင္ခဲ့သည္ဟု မွတ္ယူႏုိင္ၾကေပသည္။
No comments:
Post a Comment